کد خبر: 04129916820
روزنامهعصر انقراض (طنز)

واسه ما نخودفرنگی هم نیستی (طنز)

راضیه حسینی

کرونای انگلیسی خیلی پررو شده و هرجا دلش بخواهد می‌رود. فکر کرده ما هم مثل مردم کشورهای دیگر ترسو هستیم و تا اسمش را شنیدیم، می‌رویم توی سوراخ موش قایم می‌شویم. نخیر جناب کرونای اجنبی، «واسه هر کی هیولای سبز و گنده‌ای، واسه ما نخودفرنگی هم نیستی.» ما با راهنمایی‌های بچه‌های بالا قرار است طوری ضایعت کنیم که دیگر جرئت نکنی توی کشور ما زرت و پرت بی‌خود کنی.

فعلاً از هرمزگان شروع می‌کنیم. این ویروس پررو فکرکرده هرمزگان را فتح کرده و دیگر کسی جرئت ندارد به آنجا قدم بگذارد. اما بچه‌های بالا حالش را گرفتند و همین امروز خبر از پذیرش مهمان‌های نوروزی دادند. قیافه کرونای انگلیسی دیدن دارد. احتمالاٌ تمام شاخک‌هایش ریخته.

تازه این که چیزی نیست برای اینکه در گردش و سفر از این ویروس عقب نمانیم بلیط قطارهای نوروزی هم در حال پیش‌فروش است و اگر همه چیز خوب پیش برود می‌توانیم در ایران‌گردی برنده شویم و از کرونای انگلیسی جلو بزنیم.

اصلاً نمی‌دانم با خودش چه فکر کرده. مگر ما شل و پل و شل‌مغز هستیم که دریای زیبای شمال و جنوب را ول کنیم تا یک ویروس خارجکی شلوارک بپوشد و برود ساحل آفتاب بگیرد؟

مگر ما خودمان شلوارک نداریم؟ به کوری چشم این ویروس، منقل و نوشابه و زیراندازمان را هم آماده کرده‌ایم. پایش را بگذارد توی یک شهر همه به آنجا می‌آییم و تا سوسک‌ش نکنیم آرام نمی‌گیگیریم.

فکر کرده خیلی گنده است؟ ما را از چی می‌ترساند؟ باید آمار تصادفات جاده‌ای ایران مخصوصاً در سفرهای نوروزی را نشانش بدهیم تا تمام برگ‌هایش بریزد.

جناب کرونای انگلیسی خوب گوش کن، زیادی قلدربازی دربیاوری، می‌دهیم پرایدمان بخوردت‌ها. همین خودروی وطنی خودمان اندازه صدتای تو، ملت را به کشتن داده ولی  از بس که افتاده است، صدایش را در نمی‌آورد؛ حالا تو از راه نرسیده فکر کردی چه قاتل خطرناکی هستی. تازه بهت رحم کردیم و جناب نیسان آبی را صدا نزدیم.

تا یادم نرفته این را هم بگویم حواست باشد نخودفرنگی، محدودیت‌های نه شب و تردد بین شهری به تو ربطی ندارد. این‌ها مال کرونای وطنی خودمان است و ما اصلاً تو را اندازه آبریزش بینی آلرژیک به حساب نمی‌آوریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا