کد خبر: 30080056490
راه و مسکن

وام ۴۸۰ میلیونی چقدر هزینه دارد؟

قیمت اوراق مسکن نسبت به هفته قبل افزایشی بوده است و بر اساس آخرین قیمت ها، متاهل های تهرانی برای این اوراق و اخذ وام ۴۸۰ میلیون تومانی باید ۷۹ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت سال گذشته ۸۱ هزار و ۸۰۰  و هر برگ از این اوراق در خرداد سال گذشته نیز ۸۲ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر و شهریورماه سال گذشته با قیمت ۸۱ هزار و ۸۰۰ و در مردادماه نیز با قیمت ۸۲ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال ۱۳۹۹ معادل ۸۲ هزار و ۳۰۰ و در ماه های آبان و آذر همان سال نیز ۸۱ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارند.

قیمت اوراق مسکن از فروردین تا مهر سال جاری

همچنین این اوراق در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال ۱۴۰۰ به ترتیب با قیمت ۸۲ هزار و ۱۰۰ تومان، ۸۲ هزار تومان در خردادماه سال جاری نیز با قیمت ۷۸ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت این اوراق در تیر ماه با قیمت ۸۲ هزار و ۱۰۰ تومان و در مرداد و شهریورماه نیز با قیمت ۸۲ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می شود.

اوراق تسهیلات مسکن در مهرماه ۸۲ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس قیمت مهر ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود.

لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۸۲ هزار و ۶۰۰ تومانی، ۳۳ میلیون و ۴۰هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۳ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۴۴ میلیون و ۲۵۶ هزار تومان می‌رسد.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۶ میلیون و ۴۳۲ هزار تومان و متاهل ها نیز باید ۵۲ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است.

بنابراین مجردها باید با پرداخت ۹ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان و متاهل ها نیز با پرداخت ۱۹ میلیون و ۸۲۴ هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا