وزیر بهداشت: ادعای آمریکا برای معافیت خرید دارو از تحریم‌ها دروغ است

  کد خبر: 2309998592

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: آمریکا به دروغ شعار می دهد ما برای دارو، واکسن و بسیاری از موارد دیگر منعی قائل نیستیم.

نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۰۰ دستگاه اکسیژن ساز را برای استان‌های کشور ارسال کرده ایم و برای استان خراسان جنوبی نیز چندین دستگاه قرارداد بسته شده است.

 نمکی عنوان کرد: امسال ۳ دستگاه سی تی اسکن به خراسان جنوبی فرستاده شد و برای شهرستان بشرویه نیز در آینده حتما ارسال خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال با وجود ویروس منحوس کرونا اولین سالی است که بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را در کشور افتتاح می‌کنیم، عنوان کرد: در هیچ سالی چه قبل و چه بعد از انقلاب این اتفاق نیفتاده و صد‌ها خانه بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی را افتتاح می‌کنیم.

نمکی اضافه کرد: این مهم به‌عنوان یک سند افتخار در جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد که مدیران این مملکت با لطف خدا و کمک مردم و دعای مردم با دست‌های بسته در اقیانوس بلا شنا کردند و سرانجام به ساحل مرداد رسیدند؛ ما هم شهید می‌دهیم و هم می‌جنگیم و هم تاریخ می‌سازیم.

آمریکا به دروغ شعار می‌دهد ما برای دارو و تجهیزات پزشکی منعی قائل نیستیم
او با بیان اینکه روز گذشته گزارشی را دریافت کردم که عده‌ای از بیماران خاص در اوج گرفتاری درب وزارتخانه آمده و دارویی را خواستند که دو تا سه ماه پیش پول آن فرستاده شده، مطرح کرد: یکی از منحوس‌ترین و ناجوانمردترین سیستم‌های حکومتی جهان به‌نام آمریکا همه‌جا را بلوکه کرده و ادعای آن‌ها برای معاف بودن خرید دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم‌ها دروغ است.

نمکی ادامه داد: اینان دارو را از ضعیف‌ترین و محتاج‌ترین بندگان خدا مضیقه می‌کنند و این یک کذب محض است که برای دارو و واکسن و بسیاری از موارد دیگر منعی قائل نیستیم.

نمکی با اشاره به اینکه ما یک جنگ اقتصادی داریم و یک جنگ سازمان‌یافته رسانه‌ای هم داریم، اضافه کرد: بعضی وقت‌ها طلیعه آتش برخی‌ها را از درون مرز‌ها می‌بینیم که این بدترین نوع و شیوه وطن‌فروشی است.

 نمکی تصریح کرد: بیمار کووید ۱۹ در بیرون از آی سی یو حدود ۱۱ تا ۱۲ لیتر اکسیژن در دقیقه نیاز دارد، ولی زمانی که به آ سی یو منتقل شد بین ۲۵ تا ۳۲ لیتر در دقیقه به اکسیژن نیاز دارد لذا این موضوع کمبود اکسیژن و اکسیژن‌ساز مشکلی بود که می‌در کل کشور با آن مواجه شدیم و هیچ کدام از بیماستان‌ها این کمبود را احساس نکرده بودند و دستگاه‌ها ظرفیت اسمی و عملی آن یکی نبود.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده چیزی به نام کمبود اکسیژن و اکسیژن‌ساز نخواهیم داشت که اگر خدایی نکرده پیکی به‌نام پیک زمستانه ما را گرفتار کرد دغدغه و هراس از کمبود اکسیژن نداشته باشیم.

خروج از نسخه موبایل