کد خبر: 1809998007
راه و مسکن

وزیر راه: بزودی شاهد خودکفایی ۱۰۰ درصدی در تولید واگن مسافری خواهیم بود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی در داخلی سازی تولید ۱۰۰ درصدی واگن باری، از تسری این خودکفایی به واگن مسافری در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی، وزیر راه در مراسم رونمایی از چرخ و ترمز واگن باری تولید داخل با بیان اینکه تفکر خودباوری و رویکرد توجه به استعدادهای داخلی به یک جریان زنده و مؤمنانه تبدیل شده، گفت: امروز شاهد امضای قرارداد خرید دو محصول مهم تولید داخل در بخش ریلی هستیم که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: امروز را روز جشن خودکفایی تولید واگن باری اعلام می‌کنم و از امروز هیچ وابستگی برای تولید واگن باری به خارج نداریم و جمهوری اسلامی ایران به قطب تولید واگن باری تبدیل شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه می‌توانیم سهمی از بازارهای جهانی در خصوص محصولات صنایع ریلی کسب کنیم، گفت: موفقیت اقتصادی ما باید از جغرافیای ایران بزرگ‌تر باشد و این حاصل نمی‌شود مگر اینکه خودباوری را متجلی کنیم.

اسلامی با اشاره به تمرکز چند شرکت دانش بنیان برای تولید چرخ و ترمز واگن باری افزود: چند شرکت دیگر هم در حال تحقیق و بررسی تولید چرخ و ترمز واگن مسافری هستند که با تکمیل تولید آنها می‌توانیم در حوزه تولیدات صنایع ریلی به خودکفایی برسیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا