کد خبر: 28119916030
راه و مسکن

وزیر راه و شهرسازی: ایران می تواند به بازیگر مطرحی در صنعت هلی کوپتری دنیا تبدیل شود

وزیر راه و شهرسازی معتقد است: اگر کاهلی نبود، همه اجزای هلی‌کوپتر در کشور ساخته می‌شد؛ اما مشکل ما مدیرانی بودند که باورهایشان به صفر نزدیک بود.

به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم رونمایی از ۶ فروند موتور اورهال شده هلی‌کوپتری آلوئیت با بیان اینکه پیش‌از این حوزه هواپیمایی و هلی‌کوپتر سازی کشور شرایط خوبی را نداشتند گفت: صنعت هلی‌کوپتری ایران اکنون به پیشرفت و خدمات مطلوبی دست یافته است‌.

وی عنوان کرد: با حمایت‌های لازم توانستیم فعالیت‌های این صنعت را گسترش دهیم تا قلمرو فعالیت‌های آن رشد و نمو یابد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هلی‌کوپتری ایران با استفاده حداکثری از توان و ظرفیت‌های خود توانسته کلکسیونی از بالگردهای مختلف را اوورهال و آن‌ها را مجدداً از نو بازسازی و نوسازی کند.

وی تأکید کرد: در این حوزه هلی‌کوپترهای مناسبی وجود دارد و با فعالیت‌های مؤثری که انجام شده، خوشبختانه تاکنون فعالیت و مؤثری در این حوزه روی داده است و تعهداتی هم که باید وجود داشته باشد، انجام شده است.

وزیر راه خاطرنشان کرد: بخش خدمات هلی کوپتری ناجا تعهد دارد که با اعتماد به مدیریت و کارمندان، این صنعت را همچنان در مسیر توسعه هدایت کند و خوشبختانه هم با اعطای مجوزهای لازم فعالیت‌ها برای توسعه و اوورهال ها صادر شده است که همین موضوع باعث شده از ابعاد مختلف کار متعهدانه انجام شود.

وی ادامه داد: تمامی این فعالیت‌ها با تکیه بر دانش داخلی انجام شده و ما کشوری هستیم که مملو از استعداد هستیم و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی عنوان کرد: اوایل دهه ۷۰ جمعی از متخصصان و دانشجویان در حوزه هوایی طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری اعلام کردند که اگر به آن‌ها میدان داده شود، می‌توانند تمامی اجزای هلی‌کوپتر را در داخل کشور تولید کنند که در همان زمان حضرت آقا در قالب این نامه اعلام کردند که حمایت‌های لازم از این افراد صورت گیرد و خدمات لازم داده شود تا این کار را انجام دهند، حتی اگر منجر به ساخت هلی‌کوپتر هم نشود.

اسلامی گفت: اگر در آن دوره کاهلی صورت نمی‌گرفت، ما می‌توانستیم تمامی اجزای هلی‌کوپتر را با استفاده از توان داخلی بسازیم؛ اما کسانی هم بودند که در این زمینه نقش مدیریتی ضعیفی داشتند و رفتار آن‌ها هم بی‌تأثیر نبود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز اگر این باور و ظرفیت و توانایی ایجاد شود، با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح و کارآمد می‌توانیم به مرحله اجرایی و کارآمدی در صنعت هوایی برسیم.

وی تأکید کرد: اگر کاهلی نبود، همه اجزای هلی‌کوپتر در کشور ساخته می‌شد؛ اما مشکل ما مدیرانی بودند که باورهایشان به صفر نزدیک بود.

اسلامی یادآور شد: امروز این ظرفیت و باور وجود دارد و ایران یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های هلی‌کوپتری دنیاست که می‌تواند به بازیگر مطرحی در صنعت هلی‌کوپتری تبدیل شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا