کد خبر: 30119916294
اخبار شرکت ها

وزیر صمت در مراسم افتتاح همزمان ۴ طرح صنعتی، معدنی و تجاری: به رشد تولید ۷۷ درصدی فولاد خام و ۸۳ درصدی محصولات فولادی در دولت تدبیر و امید رسیده‌ایم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح همزمان ۴ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در ۳ استان کشور که با فرمان ویدیوکنفرانسی رئیس جمهور انجام شد، اعلام کرد: رشد تولید فولاد خام کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم (تدبیر و امید) ۷۷ درصد شده است و در حوزه محصولات فولادی نیز افزایش تولید ۸۳ درصدی داشته‌ایم.

به‌گزارش شاتا، علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب در این مراسم، افزود: افتتاح دو طرح گندله سازی شرکت‌های مادکوش و سنگ آهن گهر زمین مجموعاً با ظرفیت سالیانه ۷.۵ میلیون تن موجب افزایش ظرفیت در صنعت یاد شده حدوداً به میزان ۱۴ درصد خواهد شد و تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی( تولید آهن اسفنجی) و اشتغالزایی در منطقه را نیز به همراه خواهد داشت.

رسیدن ظرفیت تولید گندله آهن به بیش از ۶۱ میلیون تن تا پایان سال

وی همچنین ادامه داد: با افتتاح این دو طرح ظرفیت تولید گندله آهن تا پایان سال به ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد و ظرفیت تولید فولاد خام نیز ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا پایان سال خواهد بود.

رتبه ۱۶ صادرات فولاد دنیا را داریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران جزو کشورهای مهم و صادرکننده فولاد می‌باشیم، گفت: بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، رتبه ۱۶ صادرات فولاد را در دنیا داریم و در سال ۲۰۱۹ بیش از ۹ میلیون تن صادرات فولاد کشور بوده است.

رزم‌حسینی یکی از شاخص های توسعه یافتگی را تولید و مصرف فولاد دانست و عنوان کرد: فولاد یک محصول استراتژیک و مهم در تولید ماشین آلات، ماشین سازی، ساختمان و … می باشد.

تأمین زیرساختهای اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در دولت تدبیر و امید

وی همچنین با اشاره به افتتاح اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب در استان هرمزگان(بندر پارسیان)، بیان کرد: این اسکله توسط ایمیدرو برای تولید و صادرات صنایع معدنی، پتروشیمی و صنایع مختلف با مساحت ۳ هزار هکتار راه اندازی شده است که زیر ساخت های آن در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این اسکله هزینه شده است، گفت: عملیات اجرایی ۲ پروژه پتروشیمی در زمینه GTX تولید متانول و زنجیره پایین دست پلی‌الفین در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز به صورت همزمان امروز آغاز می‌شود.

رزم حسینی با اشاره به افتتاح پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در جویبار، نیز بیان کرد: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید انواع مرکبات در کشور داریم که ۲.۵ میلیون تن آن مربوط به استان‌های شمالی کشور است.

۱۷پایانه صادراتی در کشور وجود دارد

وی با اعلام اینکه ۱۷ پایانه صادراتی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر پارس امروز افتتاح می‌شود.

وزیر صمت اعلام کرد: این طرح در راستای بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی با ظرفیت بسته بندی و صادرات ۳۶۴ هزار تن در سال و ظرفیت ذخیره سردخانه ۹۰ هزارتنی راه اندازی شده است.

رشد ۳۹ درصدی جوازهای تاسیس صنعتی در ۱۰ ماهه امسال

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی آمارهای امیدبخش در حوزه تولید، گفت: یکی از شاخص‌های امید به سرمایه‌گذاری در کشور، تعداد جوازهای تاسیس صادره واحدهای صنعتی است که ۳۹ درصد در ۱۰ ماهه امسال رشد داشته است و نشانگر علاقه مندی به تولید و اشتغال و کارآفرینی در این شرایط سخت تحریم و کرونا است.

وی با بیان اینکه صنعت ایران تا پایان سال ۶.۵ درصد رشد خواهد داشت که هم اکنون نیز به این رشد رسیده‌ایم، تصریح کرد: رسیدن به رشد صنعتی ۶.۵ درصدی به همت جهادی تمامی صنعتگران و تولیدکنندگان افتخارآمیز است که سال آینده نیز این وضعیت تداوم می‌یابد و بهتر نیز می‌شود.

بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری داریم

وزیر صنعـت، معدن و تجارت در پایان گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری در کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا