کد خبر: 130801107007
اخبار شرکت ها

وزیر نفت جزئیات اسناد همکاری اقتصادی با روسیه را تشریح کرد

وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های بزرگ روس برای توسعه میدان‌های نفت و گاز دارد، گفت: هم‌زمان با این قراردادها بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه در بخش‌های مختلف همچون احداث خط لوله صادرات گاز امضا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نقل از ایرنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۱ آبان‌ماه) در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه اظهار کرد: پس از سه سال این کمیسیون برگزار و توافق‌های خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شد، کشتیرانی، حمل‌ونقل، نیروگاهی، آب، بهداشت صنعت و تجارت از جمله این حوزه‌هاست، همچنین نشست کارگروه‌ها به‌صورت فشرده روزهای پیش از نشست در حوزه‌های مختلف برگزار و روز سه‌شنبه (دهم آبان‌ماه) جمع‌بندی مطلوبی با دولتمردان روس انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ایران هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های بزرگ روس برای توسعه میدان‌های نفت و گاز دارد، افزود: هم‌زمان با این قراردادها بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه در بخش‌های مختلف همچون احداث خط لوله صادرات گاز به کشورهای همسایه، دادوستد پایاپای نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی امضا و در این زمینه ماه گذشته فرآورده‌ و کاتالیست حوزه پتروشیمی به روسیه صادر شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: بحث سوآپ فرآورده‌های نفتی را آغاز کردیم و در حوزه سوآپ گازی و کریدور رشت – آستارا و اینچه‌برون توافق‌ها و کارهای خوبی انجام شد. ایران و روسیه دو کشور بزرگ هستند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا