کد خبر: 23020181929
اخبار شرکت هاانرژی

وزیر نفت: رویکرد ما در دانش‌بنیان ‌کردن صنعت نفت شعاری نیست

جواد اوجی، وزیر نفت در آیین افتتاحیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی: نمایشگاه صنعت نفت ایران محل همکاری و گردهمایی فعالان داخلی و خارجی در صنعت نفت ایران و یکی از نمایشگاه‌های بزرگ صنعت نفت جهان است.

دانش‌بنیان کردن صنعت نفت و توجه به ساخت داخل، اولویت اصلی وزارت نفت در شرایط کنونی است.

حضور ۲۳ دانشگاه و مرکز پژوهشی، بیش از صد شرکت دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری و شهرک‌های علمی تحقیقاتی در این نمایشگاه، نشان از جدیت وزارت نفت در دانش‌بنیان کردن صنعت نفت دارد.

رویکرد ما در دانش‌بنیان ‌کردن صنعت نفت و توجه به ساخت داخل به‌هیچ عنوان شعاری نیست.

وزارت نفت برنامه و احکام مورد نیاز برای تولید دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال در صنعت نفت را تهیه و تنظیم کرده که ان‌شاءالله به‌زودی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

در فراخوان وزارت نفت در ابتدای دولت سیزدهم برای مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های طرح‌های اولویت‌دار بیش از ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان مشارکت کردند.

اگر در صنعت نفت سرمایه‌گذاری نشود بخش‌های تولیدی، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان نیز پویایی نخواهند داشت

وی افزود: وزارت نفت به‌دنبال فعال کردن مراکز نوآوری در مجاورت دانشگاه‌ها، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در پارک فناوری نفت و توسعه این پارک‌هاست.

توجه به موضوع سرمایه‌گذاری و توسعه در صنعت‌ نفت ضروری است و تا سرمایه‌گذاری نشود، بخش‌های تولیدی، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان نیز پویایی نخواهند داشت.

تحقق نیافتن منابع مورد نیاز برای توسعه صنعت نفت در سال‌های گذشته نه تنها سبب به مخاطره افتادن پایداری تولید نفت و گاز شده بلکه تهدیدی برای امنیت انرژی کشور است.

تردید نداشته باشید که اگر در صنعت نفت به موقع سرمایه‌گذاری انجام نشود، به‌طور حتم با کسری تراز تولید و مصرف انرژی در کشور مواجه خواهیم شد.

وزیر نفت: تحریم‌ها نتوانسته است توسعه صنعت نفت و صادرات‌ را متوقف کند

جواد اوجی، وزیر نفت در آیین افتتاحیه بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی:

تحریم‌ها نتوانسته است توسعه صنعت نفت ما و صادرات‌مان را متوقف کند و ما ابتکار عمل را به‌دست گرفته‌ایم که سبب جهش خیره‌کننده‌ای در وصول درآمدهای بوده است.

حضور ۴۴ شرکت خارجی در این نمایشگاه جلوه‌ای از اهمیت و اولویت بحث دیپلماسی انرژی و تعاملات خارجی برای این صنعت است.

با توجه به نیاز سنگین صنعت نفت به سرمایه‌گذاری، ما از همه سرمایه‌گذاران کشورهای همسو در بخش‌های مختلف صنعت نفت ایران استقبال می‌کنیم.

خوشبختانه با دیپلماسی فعال انرژی در ماه‌های گذشته، فروش نفت افزایش و وصول درآمدهای آن با وجود سخت‌گیری بیشتر تحریم‌کنندگان انجام شده است.

برای نخستین‌بار آرزوی چندده ساله کارشناسان صنعت نفت برای در اختیار گرفتن سهام پالایشگاه‌های فراسرزمینی از طریق دیپلماسی فعال انرژی محقق شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا