کد خبر: 20100064592
بازارها و خدمات مالی

پادشاه ارزهای دیجیتال سطح قیمت ۴۰ هزار دلار را حفظ کرد

پادشاه ارزهای دیجیتال جهان یعنی بیت کوین پس از شش روز حرکت منفی، در روز یکشنبه شاهد جهشی از سطح قیمت ۴۰ هزار دلار بود.

سطح قیمت ۴۰ هزار دلار تبدیل به یک سطح روانشناختی کلیدی برای بیت کوین شده و بسیاری از تحلیلگران هشدار داده بودند که در صورت شکست این مقاومت، فروش عمده دیگری در بازار رخ خواهد داد.

در زمان نگارش این خبر بیت کوین در سطح قیمت ۴۲۰۵۳ دلار معامله می‌شود و ارزش کل بازار آن نیز در سطح تقریباً ۸۰۰ میلیارد دلار قرار دارد و متاسفانه، بیت کوین هم‌اکنون در پایین ترین سطح سه ماهه خود قرار دارد و هرگونه کاهش قیمت بیشتر می‌تواند کبریت به جان انبار باروت بیندازد و کاهش قیمت شدیدتری آغاز گردد و در ادامه خبر به بررسی چند شاخص مهم خواهیم پرداخت.

شاخص RSI بیت کوین در پایین ترین سطح خود قرار دارد و همین موضوع نشان دهنده این است که در قلمرو فروش بیش از حد قرار داریم و در نمودار روزانه، این شاخص به پایین ترین سطح خود طی دو سال اخیر رسیده است و آخرین بار در مارچ ۲۰۲۰ و می ۲۰۲۱ شاهد آن بودیم.

یکی دیگر از تحلیلگران بازار یعنی TechDev نیز دیدگاه دقیقی در مورد تکانه‌ها و اصلاحات بیت کوین بر اساس چرخه‌های تاریخی آن ارائه کرد و وی می‌گوید قبل از اینکه چرخه نزولی بازار بطور کامل آغاز شود، یک دفعه دیگر شاهد رشد قیمت بیت کوین خواهیم بود و وی در این خصوص گفت:
به احتمال زیاد قبل از اینکه بازار نزولی آغاز شود، شاهد یک رشد قیمت دیگر خواهیم بود و این همان چیزی است که یک بازار نزولی واقعی با آن تعریف می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا