کد خبر: 060701102801
اقتصادبورس

پایان سبز بورس تهران/ آشتی حقیقی ها با بورس

معاملات بورس تهران همانند روز کاری گذشته رفتار کرد و با روند صعودی به محدوده یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحدی رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، دو روزی می‌شود که مسیر معاملات بورس تغییر کرده و شاهد سبزپوشی شاخص کل بورس هستیم.

شاخص کل بورس امروز چهارشنبه شش مهر ماه رشد بیش از ۱۲ هزار واحدی را تجربه کرد. شاخص کل امروز با رشد ۱۲ هزار و ۱۱۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و در کانال ۳۹۲ هزار واحدی آرام گرفت.

امروز نمادهای خودرو، خساپا، خگستر، شپنا، آسیاتک، شبندر و نوری بیشترین ارزش معاملات را داشتند. از سوی دیگر بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه نیز به نمادهای فارس، فولاد، میدکو، فملی و کگل اختصاص داشت.

همچنین ارزش معاملات در این روز به بیش از دو هزار میلیارد تومان رسید.

بازدهی ۳ ماهه بورس منفی شد

بورس در شش ماهه نخست سال وضعیت بسیار بدی را تجربه کرد و به نوعی اغلب سهم‌های بازار منفی شد. وضعیت سه ماهه تابستان نیز بدین شکل بوده و تنها چند سهم توانستند بازدهی مثبت ثبت کنند که به گفته فعالان بازار این بازدهی مثبت ناشی از عملکرد قوی حقیقی‌هاست.

بازدهی نیمسال نخست بورس پس از ۶ سال مجددا منفی شد. آخرین بار سال ۹۵ بود که شاخص کل سهام در ۶ ماه آغازین سال، افت ۵ درصدی را ثبت کرده بود.

حالا در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ نیز به واسطه تداوم روند کاهشی قیمت‌ها در تالار شیشه‌ای که بخشی از آن به نااطمینانی سهامداران از نقطه پایانی رکودی که دو سال است روی معاملات بازار سایه انداخته است.

بازدهی ماهیانه شاخص در شهریور ماه نیز معادل منفی ۴.۸۷ درصد به ثبت رسید که نشانگر بالاترین ریزش ماهیانه شاخص از ابتدای سال تاکنون است. بازدهی ماهیانه شاخص هم وزن نیز معادل منفی ۰.۳۲ درصد به ثبت رسید.

با وجود این کارشناسان می‌گویند نمی‌توان به رشد بورس در میان مدت امیدوار بودم و احتمالا مجددا شاهد بازدهی منفی ماهانه و سه ماهانه در بازار باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا