کد خبر: 22060046077
فناوری اطلاعات و ارتباطات

پایان نگرانی دارندگان گوشی شیائومی / گوشی‌های قفل شده به زودی فعال می‌شود

صاحبان گوشی شیائومی همچنان نگران غیر فعال شدن گوشی‌های خود هستند اما سخنگوی شرکت شیائومی گفته غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی برای بررسی احتمال قاچاق دستگاه‌ها بوده و گوشی‌های قفل شده به زودی فعال می‌شود.

 به گزارش تجارت‌نیوز، شیائومی به جنجال‌های اخیر پیش آمده مبنی بر مسدود شدن گوشی‌های هوشمند پاسخ داد. سخنگوی شرکت شیائومی به گلوبال تایمز گفته، دسترسی هیچ یک از کاربران گوشی‌های شیائومی مسدود نمی‌شود.

هیچ گوشی در کشورهای تحریم شده از جمله ایران، سوریه، کوبا، کره شمالی و سودان مسدود نمی‌شود، بلکه این شرکت از امنیت داده‌های کاربران محافظت می‌کند.

این بیانیه بعد از جنجال اخیر رسانه‌ها مبنی بر مسدود شدن گوشی‌های شیائومی در کشورهای مورد تحریم آمریکا منتشر شد.

حالا شرکت شیائومی اعلام کرده است که رسما در کشورهای مورد تحریم حضور ندارد اما این روزها به دلیل گسترش شبکه قاچاق ممکن است گوشی شیائومی از طریق کشورهای مورد تحریم به دلیل عدم رجیستری موبایل‌ها مسدود شده باشد.

مقابله با قاچاق احتمالی گوشی ها

سخنگوی شرکت شیائومی اظهار کرده است که برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که اقدام اخیر شیائومی به حوزه قضایی آمریکا مربوط می‌شود.

یعنی تصور می‌کنند آمریکا به شرکت‌های چینی فشار آورده تا تلفن‌های مورد استفاده در کشورهای ایران، سوریه، کوبا، کره شمالی و سودان مسدود کند.

اما واقعیت این است که شیائومی برخی تلفن‌های هوشمند را موقتا مسدود کرد تا درباره قاچاق احتمالی که به امنیت اطلاعات کاربران و حقوق مصرف‌کنندگان صدمه می‌زند، تحقیق کند. پس از انجام تحقیقات قفل گوشی بسیاری از کاربران باز شده است.

رتبه شیائومی در جهان چقدر است؟

بررسی‌های گارنتر (موسسه تحقیقاتی آمریکایی) نشان می‌دهد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ محموله‌های گوشی شیائومی برای اولین بار در رتبه دوم بازارهای جهانی قرار گرفته است.

براین اساس شیائومی سهم ۳۳ درصدی را در بازار ایران دارد و همچنین در کوبا هم سهم ۱۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

چندی پیش خبر مسدود شدن کاربران شیائومی در کشورهای که از سوی آمریکا تحریم هستند در فضای مجازی پیچید. نه تنها این خبر مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت بلکه سوریه، کوبا، کره شمالی و سودان هم از انتشار این خبر و قطع دسترسی خود نگران بودند.

هر چند که محمدرضا عالیان،سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل گفته بود که خبر قطع دسترسی کاربران شیائومی در ایران واقعیت ندارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا