کد خبر: 16090059818
اخبار شرکت هابانک و بیمه

پرداخت وام قرض‌الحسنه به ۲۰۰۰ بیمار صعب‌العلاج از سوی بانک توسعه تعاون

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت ۴۳۰میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیماران صعب‌العلاج طی یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک توسعه تعاون، حجت‌اله مهدیان اظهار کرد: شاخص سلامت انسانی از مهمترین شاخصه‌های توسعه کشورها است و حمایت از هموطنان بیمار از اولویت‌های برنامه دولت بوده است.

او افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران صعب‌العلاج، بیماران سرطانی و درمان زوج‌های نابارور، در راستای اجرای جزء ۲ بند (و) تبصره ۱۶قانون بودجه سال ۹۹با هماهنگی میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شبکه بانکی مطرح بوده است و بانک مرکزی نیز به عنوان تکلیف به بانک‌ها ابلاغ کرده است.

مهدیان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی به عنوان کادر اداری و تخصصی زیرمجموعه این وزارتخانه در استان‌ها متولی معرفی بیماران به شبکه بانکی بوده‌اند و بانک توسعه تعاون نیز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در دو استان تهران و اصفهان را بر عهده داشته است و طی یکسال اخیر مجموعا ۴۳۰میلیارد ریال در شعب بانک در دو استان تهران و اصفهان، به بیش از دو هزار بیمار پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون این تسهیلات را در قالب قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد چهار درصد اعلام کرد و گفت: تسهیلات مطابق معرفی‌نامه‌ها تا سقف پانصدمیلیون ریال به هر نفر پرداخت شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا