کد خبر: 20050041756
اقتصادتولید و بازرگانی

پهلوگیری سومین کشتی حامل نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی

یک مقام مسئول گفت: سومین فروند کشتی نهاد‌ه‌های دامی حامل ۵۵ هزار تن سویا در بندر شهید رجایی پهلوگیری کرد.

علی رضا محمدی کرجی ران مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، از پهلوگیری سومین فروند کشتی نهاد‌ه‌های دامی حامل ۵۵ هزار تن سویا در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: یک فروند کشتی دیگر هم با ظرفیت ۶۶ هزار تن ذرت، هفته آینده در این بندر پهلو خواهد گرفت.

محمدی کرجی ران با بیان اینکه علاوه بر کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی، از ابتدای سال تا کنون ۳ فروند کشتی ویژه نهاد‌های دامی در بندر شهید رجایی پهلو دهی شده است، اظهار کرد: کشتی اول حامل ۶۶ هزار تن جو، دومین کشتی حامل ۶۶ هزار تن ذرت و سومین کشتی هم که شب گذشته ۱۹ مردادماه پهلو دهی  شد، حامل ۵۵ هزار تن سویا بود و بر این اساس مجموع کشتی‌های نهاده‌های دامی به ۳ فروند رسید.

این مقام مسئول  اضافه کرد: کشتی چهارم نیز حامل ۶۶ هزار تن ذرت در لنگرگاه بندرعباس مستقر شده است که با سپری شدن فرآیند اسنادی و الزامات بهداشتی طی هفته آینده در این بندر پهلو خواهد گرفت.

۶ پست اسکله با عمق ۱۴ متر ویژه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه ۶ پست اسکله با عمق ۱۴ متر ویژه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی و نهاد‌ه‌های دامی و کشاورزی در اولویت تخلیه و تخصیص تجهیزات بندری قرار دارند.

محمدی کرجی  بیان  کرد: از مجموع انبار‌های مسقف موجود در این بندر ۹۰ درصد به کالا‌های یاد شده تخصیص داده شده که ۴ باب آن ویژه انبار نهاده‌های دامی و ۱۱ باب دیگر برای نگهداری کالا‌های خوراکی در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه تخلیه کالا‌های اساسی با دو رویه حمل یکسره و حمل مستقیم به انبار‌ها انجام می‌شود، افزود:  از این دو طریق برای تسهیل در حمل کالا‌ها از ظرفیت حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به صورت همزمان استفاده می‌‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا