کد خبر: 17080053776
اخبار شرکت ها

پیگرانی هوشمند در بیش از هزار کیلومتر خط لوله دریایی پارس جنوبی در حال اجراست

رئیس بازرسی فنی معاونت عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس گفت: طرح پیگرانی هوشمند خطوط لوله دریایی پارس جنوبی به‌منظور تداوم تولید ایمن و پایدار گاز به پالایشگاه‌های خشکی که از پارسال آغاز شده تا پایان امسال ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سیدمحمد موسوی بیان کرد: طرح پیگرانی هوشمند خطوط لوله دریایی پارس جنوبی که یکی از بهترین و موثرترین ابزار برای شناسایی نقاط بحرانی خوردگی خطوط لوله گاز است از اوایل پارسال و به‌منظور تداوم تولید ایمن و پایدار گاز به پالایشگاه‌های خشکی آغاز شد و تا پایان امسال با عملیات پیگیرانی پنج خط لوله ۳۲ اینچ سکو‌های گازی ادامه می‌یابد.

وی افزود: شرح کار طرح پیگرانی هوشمند به‌منظور بررسی وضع داخلی خطوط ۳۲ اینچ عملیاتی میان سکو‌های دریایی و پالایشگاه‌های خشکی، در سال ۱۳۹۷ به یک شرکت ایرانی با مشارکت پیمانکار خارجی واگذار شد.

رئیس بازرسی فنی معاونت عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس شرایط عملیاتی و برنامه زمان‌بندی تعمیرات اساسی سکو‌ها و پالایشگاه‌های گازی را در اجرای این طرح موثر دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر طرح پیگرانی و نیاز به انجام به‌موقع امور پشتیبانی هوایی و دریایی در شرایط جوی متفاوت و همچنین وجود محدودیت زمانی تلاقی با فصول سرد سال، پس از دریافت مجوز‌های لازم، پیگرانی هوشمند از نوع MFL-TFI در ۱۱ رشته خط لوله به طول تقریبی هزار و ۲۱۰ کیلومتر، اجرا شد.

وی به تکمیل طرح پیگرانی هوشمند خط لوله سکو‌های PD ۱، SPD ۱۱ SPD ۱۲ B، SPD ۱۵، SPD ۱۲ C و SPD ۲۰ تا پایان سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود از جمله شیوع ویروس کرونا و تأخیر‌های ناخواسته در اجرای پروژه پیگرانی هوشمند، این عملیات در خطوط لوله دریایی سکو‌های SPD ۷، SPD ۳، SPD ۱۷ A، SPD ۶ و SPD ۱۶ امسال ادامه یافت.

موسوی تاکید کرد: روند تولید ایمن و پایدار گاز از پارس جنوبی و بازرسی از تأسیسات بدون وقفه ادامه دارد و مطابق برنامه‌ریزی، عملیات پیگرانی هوشمند با اولویت سکو‌های SPD ۷ و SPD ۳ در حال انجام است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا