کد خبر: 12080052804
بازاربازارها و خدمات مالی

چرا تورگ (TORG) توجه سرمایه گذاران حوزه کریپتو را جلب کرده است؟

 در حال حاضر، مفهوم و کاربرد ارزهای دیجیتال به مشکلی رایج در این حوزه تبدیل شده است ولی اغلب ارزهایی که تاکنون به وجود آمده، کاربردی نیستند و اغلب ارزهای میم یا مبتنی بر یک الگوی رفتاری هستند.

این نکته حقیقت دارد که افراد بیشتری روی ارزهای مبتنی بر میم سرمایه گذاری می کنند، ولی کاربرد روزمره اینگونه از ارزها چندان زیاد نیست. در نتیجه وقتی یک میم کوین جدید به بازار معرفی می شود، قیمت میم کوین قبلی سقوط می کند.

با درک لزوم خلق یک ارز دیجیتال کاربردی، تورگ (TORG) متولد شد. ویژگی منحصر به فرد این کوین یوتیلی میم بودن (ارز کاربردی جهانی) آن است که در واقع به معنای کاربرد پذیری یک ارز دیجیتال است. تورگ یک ارز کاربردی جهانی است چون هم یک میم کوین است و هم در زندگی روزمره کاربرد دارد.

تورگ می خواهد به یک ارز قانونی تبدیل شود

تورگ بر اساس مفاهیم متناقضی مثل امکان نظارت و غیر متمرکز بودن، ثبات و استقلال، بی نامی و امنیت کار می کند و توسط سازمان Certik هم حسابرسی شده است. غیر متمرکز بودن، شالوده بلاکچین هاست و به معنای آن است که یک ارز دیجیتال فراتر از دسترسی بانک ها و حتی سازندگان آن است.

دلیل مهمی برای غیر متمرکز کردن ارزهای دیجیتال وجود دارد ولی آن به بیشتر از توسعه ساده نرم افزاری ارز دیجیتال نیاز دارد. این خصوصیت به معنای ایجاد سیستم کنترل و توازن در نرم افزار و وضع مقرراتی برای حاکمیت بر آن هاست.

به سادگی می توان دید که میم کوین هایی که اخیرا در دنیای کریپتو معرفی شده اند، به جای تمرکز بر کاربرد پذیری و دوستدار کاربر بودن، فقط روی جذب سریع سرمایه و محبوبیت بین سرمایه گذاران بر اساس هیجانات و هجمه های تبلیغاتی تمرکز کرده اند و این به مشکلی بزرگ تبدیل شده است.

این سیستم غیر متمرکز نه قابل کنترل و نه رهبری توسط یک سیستم مرکزی است (به دور از دسترسی هر بانک، دولت یا پایگاه مرکزی اطلاعات است) و تنها جامعه آن (که شامل کاربران تورگ می شود) در تصمیم گیری ها شرکت می کنند و امکان دسترسی کامل به آن هم وجود دارد.

TORG در تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۲۱ معرفی شد و تعداد کل توکن های موجود و همچنین حداکثر تعداد توکن های آن نیز ۷۷۷ میلیارد واحد اعلام شد. لازم به ذکر است که ۱۰۰% این مقدار در گردش شبکه است.

این توزیع کامل (۱۰۰ درصدی) در بازارهای کنونی ارزهای دیجیتال انجام گرفت تا همه کاربران بتوانند به صورت کاملا شفاف، بدون تقلب و منصفانه سفارشات خرید و فروش خود را ثبت کنند.

حتی خود صادر کنندگان، شرکای TORG، بازاریاب ها، توسعه دهندگان و تیم های دیگر باید همانند یک کاربر عادی TORG را در بازار آزاد خریداری کنند. این باعث تضمین شفافیت و اعتبار آن می شود. به خاطر همین شفافیت، هیچکس نمی تواند تقلب کند و یا عملی غیر قانونی یا مضر برای دیگران انجام دهد.

ویژگی منحصر به فرد تورگ، تحقق مفهوم آن به عنوان یک ارز غیر متمرکز است که بر اساس تعادلی آگاهانه در خصوصیاتی مهم ولی ذاتاً متناقضی مثل غیر متمرکز بودن، سطح امنیتی بالا، ثبات و کاربرد پذیری بنا شده است.

برخلاف اغلب رمزارزهای دیگر، تورگ در ساختار درونی و طراحی خود هم امنیت، غیر متمرکز بودن، ثبات و کاربرد پذیری را در اولویت قرار داده است. بنابراین، همانند کوین های بازار اجازه ایجاد نوسان های شدید قیمت را نمی دهد.

این ثبات قیمت فقط با خلق ارزی به دست می آید که برای مصارف روزمره به سرعت قابل دسترس باشد. اینجاست که توکن TORG به خاطر دسترسی و سطح امنیتی بالا و همچنین اعتبار و قابل اعتماد بودن آن در عین رشد با ثبات، از سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار متمایز می شود.

دلیل توجه سرمایه گذاران به تورگ و خصوصیت منحصر به فرد آن

بدیهی است که TORG به خاطر موفقیت فوق العاده اش در روزهای اولیه معرفی (کمتر از ۹۰ روز)، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. در یک ماه اول بعد از راه اندازی، قیمت آن به شکلی باورنکردنی افزایش یافت. کسانی که در ساعات و روزهای اولیه معرفی روی این کوین سرمایه گذاری کردند، همین حالا هم به سود فوق العاده ای رسیده اند.

دلیل دیگر این موفقیت، شفافیت کامل آن است. گفته می شود که هیچ کوینی توسط افراد مرتبط با بنیاد تورگ (TORG Foundation) ذخیره نشده است و فقط خود کاربران می توانند این ارز دیجیتال را کنترل کنند و راجع به آینده آن تصمیم گیری کنند.

در ضمن TORG تاکنون در بیش از ۱۸ صرافی مختلف از جمله Uniswap، PancakeSwap، QuickSwap، BitMart، WhiteBit، HotBit.io، DigiFinex و… قابل خریداری است. پذیرفته شدن این کوین در این صرافی ها خود گواه اعتبار این یوتیلی میم است.

ارز TORG در صرافی ها قابل خریداری است و این یعنی شما بدون نیاز به حساب بانکی یا شرکت خدماتی واسطه ای می توانید به خرید فروش آن بپردازید. انجام تراکنش ها در این ارز بسیار سریع است و غیر متمرکز بودن آن باعث شده تا نتوان آن را محدود کرد. برخی از بزرگترین نام های دنیای کریپتو بر این نظرند که تورگ گزینه ای امن و عالی برای سرمایه گذاری است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رسمی تورگ به آدرس https://torg.to و همچنین توییتر  https://twitter.com/TORGTogether و تلگرام   https://t.me/TORG_Together  مراجعه کنید.

همانطور که خواندید با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند تمامی افراد میتوانند از آنها بهره مند شوند بنابراین میتوانید اطلاعت بومی هر کشور را به زبان های ترکی عربی، روسی، فارسی و غیره رادر سایت torg.to  مشاهده کنید.

منبع خبر: https://coinpedia.org/

سلب مسئولیت: ارزش ارز های دیجیتال می تواند پایین یا به همان نسبت بالا بروند این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و بهتر است برای اقدامات بعدی با مشاور مالی خود مشورت کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا