کد خبر: 22090060718
اخبار شرکت ها

کارگاه‌های‌ آموزشی مشترک دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو به ۸ واحد رسید

با افتتاح سه مرکز آموزشی مشترک فنی و حرفه‌ای کشور و شرکت ایساکو، تعداد این مراکز به هشت واحد رسید.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از ایکو پرس  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح این سه مرکز مشترک آموزشی، با بیان این که خودروسازان داخلی در تلاش برای رسیدن به دانش تولید داخلی هستند،‌ گفت: باید دانش تولید محصول داخلی خود را مستقل از شرکت خارجی به‌دست آوریم که خودروسازان داخلی تلاش خود را در این زمینه می‌کنند.


سید مصطفی میرسلیم، گفت: صنعت خودرو در گذشته در آموزش عالی بسیار ضعیف بود و آنچه در آن شکل می‌گرفت، وابسته به شرکت های خارجی بوده و برگرفته از دانش داخلی نبود.

وی گفت: اگر وابستگی خود را به خارج کم کنیم، تحریم‌ها هیچ تاثیری نخواهد گذاشت و این مهم با تقویت دانش محقق خواهد شد.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این مراسم، گفت: باید دانش و علم را در کشور به حدی برسانیم که در مقابل هجمه‌ها ایستادگی‌ کنیم.

علیرضا منادی گفت: قانونی به عنوان «طرح حمایت از جهش تولید دانش بنیان» داریم که در مجلس به بررسی آن‌ خواهیم پرداخت. شرکت‌های دانش بنیان باید مورد حمایت قرار گیرند. اکثر مسایل مهم کشور به دست جوانان حل می شود و نهایتا می‌توانیم تسهیلات بانکی برای نوآوری را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم، زمان را عامل مهمی در برنامه‌ریزی‌های آموزشی و ارزیابی اثربخشی دانشگاه‌ها دانست و با بیان این که کارآمدی دانشگاه فقط با معیارهای داخلی آن قابل سنجش نیست، گفت: این معیارها که بیشتر بر تعداد فارغ التحصیلان تمرکز دارد، در نسل‌های سوم و چهارم دانشگاهی اعتبار و معنایی ندارد.

ابراهیم عمران صالحی، افزود: کیفیت آموزش با ارتباط مداوم با بیرون از آن سنجیده می‌شود،‌ نتیجه‌گرایی و پیامدهای آموزش‌های دانشگاهی و این که دانشگاه به چه میزان توانسته آثار اقتصادی از خود به جای بگذارد، اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تک تک صنایع ارتباط ایجاد کرده‌ایم و تمامی کارگاه‌های این دانشگاه در اختیار صنعت کشور قرار دارد.
مدیرعامل ایساکو نیز در این مراسم، گفت: در راستای تعامل با دانشگاه فنی و حرفه‌ای، هشت مرکز مشترک آموزشی را راه‌اندازی کرده‌ایم.
سیدرضا مفیدی ادامه داد: ظرفیت برای توسعه همکاری میان ایران‌خودرو و دانشگاه فراهم است و ایران‌خودرو علاقه‌مند است، در حوزه های مختلف آموزشی گام‌های موثر دیگری نیز بردارد.

مدیرعامل ایساکو افزود: با توجه به ظرفیت و گسترش نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مجاز ایران‌خودرو در سراسر کشور، آماده هستیم از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تامین نیروی متخصص استفاده کنیم.

مفیدی گفت: زیرساخت‌های لازم جهت تخصیص سهمیه به آموزش نیروهای فنی و حرفه‌ای در شرکت ایساکو فراهم است.

گفتنی است، با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایساکو با دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۹۵ با محوریت راه‌اندازی و تجهیز هشت کارگاه مشترک آموزشی، پیش از این پنج مرکز تجهیز و به بهره‌برداری رسیده بود که با افتتاح سه مرکز دیگر، تعداد این مراکز آموزشی مشترک به هشت واحد رسید. این سه مرکز به صورت برخط در شهرهای تبریز، مشهد و اهواز افتتاح شد.

ارتقای سطح کیفی آموزش در کشور برای هنرجویان به عنوان مسوولیت اجتماعی ایساکو، سهولت دسترسی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش به مراکز آموزشی استانداردسازی شده، ایجاد ارتباط مستمر میان دانشگاه و شرکت ایساکو در چارچوب همکاری‌های دوجانبه و ارتقای رضایت‌مندی در فراگیران دوره‌های آموزشی؛ از جمله اهداف راه‌اندازی کارگاه‌های یاد شده به شمار می‌روند.

در این راستا و به منظور تجهیز کارگاه‌های آموزشی مشترک متناسب با دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده، به هر کارگاه، یک دستگاه خودرو واگذار شد تا دانشجویان به صورت عملی و کاربردی در جریان امور آموزشی قرار گیرند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا