کد خبر: 1509997466
تولید و بازرگانیروزنامه

کاهش قیمت تمام ‌شده در دستور کار خودرو سازان قرار گرفت

رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از کاهش قیمت تمام‌شده محصولات از طریق بهینه‌سازی طراحی‌ها برای مشترک‌سازی قطعات و اقتصادی شدن تولید انبوه به وسیله تامین‌کنندگان داخلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن صالحی‌نیا که از مراحل تولید خودرو های جدید ایران‌ خودرو بازدید می‌کرد، تمرکز بر توسعه محصول، طراحی زیبا و بهبود کیفیت از طریق تعامل حوزه تحقیق و توسعه این خودروسازی با مراکز دانش‌بنیان را مهم ارزیابی کرد و افزود : حداکثر مشترک‌سازی قطعات خودروهای هر پلتفرم به رونق زنجیره تامین و توان افزایی سازندگان قطعات و همچنین کاهش قیمت تمام‌شده به دلیل صرفه‌های واحد مقیاس و حفظ حقوق مشتریان می‌انجامد.

وی همچنین اضافه کرد: در راستای راهبرد جهش تولید شاهد اجرای مناسب سیاست‌گذاری انجام شده وزارت صمت و ایدرو در این خودرو سازی بوده‌ایم به‌گونه‌ای که در ۸ماهه امسال افزایش تولید ۶۰درصدی معادل حدود ۱۲۰هزار دستگاه نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است. به گفته رئیس ایدرو با ادامه این روند شاهد بهبود و شتاب بیشتر پاسخ به تقاضای مصرف‌کنندگان و کاهش التهاب‌های سوداگرانه بازار خواهیم بود.

معاون وزیر و رئیس هیات‌عامل ایدرو، همچنین به اقدامات انجام‌شده در توسعه کیفی محصولات جدید در دست ساخت ایران‌ خودرو اشاره کرد و افزود: در بعد جهش کیفی تولید نیز با وجود تنگناهای تحریم و کرونا، ارتقا کیفیت موتور خودرو ها و حرکت به سمت مصرف سوخت کمتر و تطابق با استانداردهای بسیار بالاتر ایمنی را در طراحی محصولات جدید شاهد هستیم که امیدواریم با عرضه این محصولات به بازار افزایش رضایت مصرف‌کنندگان را شاهد باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا