کد خبر: 05129916915
دسته‌بندی نشده

کسب رتبه ۱۵۰ توسط «هلدینگ سیمان غدیر» در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (هلدینگ سیمان غدیر) از کسب رتبه ۱۵۰ توسط این شرکت در رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت برتر کشور توسط سازمان مدیریت صنعتی در سال ۹۹، خبر داد.

مهندس محمدرضا سلیمیان گفت: هلدینگ سیمان غدیر موفق شد در بیست و سومین همایش معرفی برترین شرکت‌های کشور در گروه شرکت‌های سیمانی، با فروش قریب ۱۰هزار میلیارد ریالی در سال مالی ۹۸، رتبه دوم را در میان شرکت‌کنندگان این بخش، به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: هم‌چنین شرکت موفق شد در بین ۵۰۰ شرکت حاضر در این رقابت ملی، از جایگاه ۱۶۲ در رقابت سال مالی گذشته به جایگاه ۱۵۰ در سال ۱۳۹۹، ارتقا یابد.

عضو هیات مدیره هلدینگ سیمان غدیر در ادامه به رتبه گروه سرمایه‌گذاری غدیر در این رقابت اشاره کرد و گفت: گروه سرمایه‌گذاری غدیر به‌عنوان سهامدار اصلی «سغدیر» توانسته با فروشی معادل ۵۵۹ هزار میلیارد ریال، رتبه سوم را در میان ۵۰۰ شرکت برتر به دست آورد که افتخار بسیار بزرگی برای گروه غدیر و مجموعه ساتا به شمار می‌رود. هم‌چنین غدیر در شاخص‌های «بالاترین ارزش‌افزوده» و «بیشترین سودآوری» نیز به ترتیب رتبه‌های پنجم و چهارم را در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران، کسب کرده است.

وی در خصوص جایگاه این شرکت در صنعت گفت: هلدینگ سیمان غدیر با در اختیار داشتن سهم ۱۰ درصدی از تولید سیمان کشور (معادل ۸.۶ میلیون تن) در رتبه سوم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این کالای استراتژیک در کشور به شمار می‌رود. هم‌چنین جایگاه این هلدینگ در صنعت به لحاظ تولید عملیاتی محصول سیمان طی امسال، در رتبه دوم است.

مهندس سلیمیان در خصوص آخرین وضعیت بورسی شدن «سغدیر» گفت: کلیه فرآیند بورسی شدن شرکت طی شده و اخیراً هم درج نماد شرکت در بازار دوم فرابورس انجام‌شده و امید است عرضه سهام شرکت به‌زودی انجام شود.

وی افزود: در گام بعدی قصد داریم سهام شرکت‌های تابعه هلدینگ سیمان غدیر را بعد از آماده‌سازی وارد بازار سرمایه کنیم که اولین گزینه محتمل نیز عرضه سهام سیمان‌سفید شرق خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا