کد خبر: 0508995204
بورس

۱۰ شرکت سهامی عام‌ پروژه راه‌اندازی می‌شود

معاون طرح و برنامه وزیر صمت با بیان اینکه توسعه تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد از راه‌اندازی ۱۰ شرکت سهامی عام‌پروژه خبر داد.

سعید زرندی درباره نحوه توسعه تأمین مالی تولید به مهر گفت: برای توسعه تأمین مالی تولید یکی از راهکارها استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه است چراکه هدف از این اقدام متنوع‌سازی ابزارهای تأمین مالی، هدایت منابع موجود در جامعه و بازار سرمایه به سمت تولید و ایجاد ارزش افزوده است که در نهایت به اشتغال‌زایی بیشتر در بخش صنعت، معدن و تجارت نیز منجر می‌شود.

معاون وزیر صمت افزود: در همین راستا تاکنون سه اقدام عملی شامل پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه، محصولات در بورس کالا و انتشار اوراق بدهی، راه‌اندازی هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سهامی عام پروژه و آزادسازی معادن در حبس از طریق واگذاری مجوزهای معدنی در بورس را در دستور کار قرار داده‌ایم.

زرندی اضافه کرد: اگر به صورت تفکیکی بگویم، در مورد سیاست نخست یعنی «پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه، محصولات در بورس کالا و انتشار اوراق بدهی» تاکنون ۶ برنامه اتخاذ شده است که شناسایی حدود ۵۰۰ شرکت صنعتی و معدنی برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه، نخستین برنامه ما بود.

زمینه‌‌های فعالیت شرکت سهامی عام‌پروژه

معاون طرح و برنامه وزیر صمت در ادامه افزود: در مورد سیاست دوم یعنی «راه‌اندازی هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سهامی عام پروژه» نیز برای راه‌اندازی ۱۰شرکت سهامی عام‌پروژه برای طرح‌های منتخب و مهم برنامه‌ریزی و اقدامات مربوطه را پیگیری و هماهنگ کردیم.

او اضافه کرد: به این صورت که مقرر شد با با مشارکت تشکل‌ها و واحدهای تولیدی موفق در زمینه‌های پوشاک، صنایع غذایی، سیلیکون و پنل خورشیدی، ورق‌های فولادی، معادن طلا و … این ۱۰ شرکت راه‌اندازی شود.

زرندی ادامه داد: جهت اجرای سیاست سوم یعنی «آزادسازی معادن در حبس از طریق واگذاری مجوزهای معدنی در بورس» نیز برای عرضه پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری معادن در تابلوی بورس و یا جلب مشارکت و سرمایه‌گذاری (جایگزین آگهی مزایده) با خانه معدن، اتاق ایران، بورس کالای ایران، ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و سازمان زمین-شناسی و اکتشافات معدنی هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت افزود: همچنین شناسایی معادن سلب صلاحیت شده و واگذاری در قالب تأسیس شرکت سهامی عام در دستور کار قرار گرفته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا