کد خبر: 04060198239
روزنامهعصر انقراض (طنز)

آب هم اصلاً مایه حیات نیست (طنز)

کارشناس صدا و سیما: «اصلاً اختلاس دزدی نیست.»

راضیه حسینی

دنبال جواب این‌که «پس چی است» نباشید. احتمالاً معنی و مفهموم آن‌قدر پیچیده و گسترده است که در فهم ما مردم معمولی نمی‌گنجد. فعلاً تا همین‌جا را داشته باشید که اختلاس، دزدی نیست، و اختلاس‌کننده، حالا می‌خواهد چند هزار میلیارد تومان برداشته باشد، دزد نیست.

احتمالاً کلمات زیادی هستند که معانی دیگری دارند و ما درموردشان اشتباه فکر می‌کردیم.

مثلاً سود بانکی و جریمه دیرکرد اصلاً ربا و اسکونت نیست. سود بانکی تا نود درصد هم که بالا برود کاملاً منطقی و قانونی است. جریمه هم که حق مسلم بانک است. باید بیشتر از این‌ها بگیرد.

وعده‌های انجام نشده مسئولان اصلاً دروغ نیست. شنونده باید عاقل باشد و بداند که کدام را باور کند و کدام را نه. کم‌عقلی گیرنده چه ربطی به فرستنده دارد. خوش‌باوری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم است. هر چه که یک مسئول گفت قرار نیست انجام شود.

تولید کالای بی‌کیفیت و گران اصلاً بی‌انصافی و خوردن حق مردم نیست. البته که ما اصلاً چنین کالاهایی در ایران نداریم. ایران‌خودرر و سایپا همیشه جزو باکیفیت‌ترین و ارزان‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان بوده‌اند. همین‌طور کارخانه‌های بزرگ لوازم خانگی که به محض بسته شدن راه‌ها برای ورود انواع خارجی، شبانه‌روز تلاش کردند تا باکیفیت‌ترین و ارزان‌ترین محصولات را به دست مشتری‌ها برسانند و حتی یک لحظه هم به گران کردن لوازم فکر نکردند.

آب اصلاً مایه حیات نیست. فقط یک مایع بی‌رنگ و بی‌بود و البته بی‌خاصیت است که بود و نبودنش فرق چندانی برای بشر ندارد. برای همین اصلاً مهم نیست که شهرکرد روزها آب نداشت. همدان آب ندارد و شاید به زودی شهرهای دیگر هم به این نداشتن‌ها اضافه شوند. آب است دیگر، بود و نبودش چندان اهمیتی ندارد.

و در آخر، کارشناس اصلاً کارشناس نیست. همین که کلی چیز نداند و بتواند با هنرمندی ندانست‌های خود را در صدا و سیما جار بزند کافی است. در واقع درست است که کارشناس نیست ولی حسابی کار بلد است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا