کد خبر: 250602137972
جامعه و فرهنگروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

آسودگی زائرین اربعین حسینی با خدمات ویژه همراه اول

زینب غضنفری

اربعین حسینی به یکی از مناسبت های ویژه و خاص برای دوستاران اهل بیت تبدیل شده و هر ساله میلیون ها نفر در این مراسم مذهبی شرکت می کنند که بسیاری از آن ها از ایران هستند.

یکی در دغدغه های حضور در مراسمی که در کشوری دیگر برگزار می شود و تردد بسیار بالایی نیز دارد و چندین روز به طول می انجامد، نحوه و کیفیت برقراری ارتباط با سایر افراد در داخل کشور است.

پیش از آن که حضور مردم در مراسم اربعین حسینی گرم شود، از مدت ها قبل اپراتورهای داخلی به ویژه همراه اول اقدام به طرح و ارائه برنامه ها و خدمات گوناگون به زائران کردند.

همراه اول با در اختیار داشتن ۲۶۸ قرارداد رومینگ بین المللی با اپراتورهای خارجی در ۱۱۲ کشور جهان عملا به اپراتور اول تلفن همراه کشور تبدیل شده که به تمامی زائرین اربعین و مسافران عراق که سیمکارت همراه اول دارند، بسته های ویژه و مقرون به صرفه ارائه کرد.

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) ضمن آن که تعرفه رومینگ بین‌الملل در کشور عراق را کاهش داد، پنج بسته ویژه اربعین نیز برای مشترکین خود در دسترس قرار داد؛ به گونه‌ای که این بسته ها مقرون به‌صرفه‌تر از تعرفه های معمولی و حتی خرید سیمکارت های عراقی بود.

علاوه بر این، خدماتی نظیر افزایش ظرفیت شبکه، حضور تیم‌های فنی و خدمات مشترکان در نقاط مرزی و عراق، ارائه خدمات رایگان توسط روبیکا و امکان استفاده از کیف پول دیجیتال اوانو را نیز در اختیار مشترکین خود قرار داد.

همچنین، متشرکین این اپراتور این امکان را داشتند که به صورت رایگان (حتی در عراق با رومینگ همراه اول) به اپلیکیشن همراه اول (همراه من)، وب سایت و فروشگاه آنلاین همراه اول دسترسی داشته باشند و نسبت به خرید شارژ، پرداخت قبوض و… اقدام کنند و حتی دریافت پیامک رمز دوم بانکی نیز میسر و رایگان بود.

به سبب این که تمامی بسته های طراحی شده، قابلیت استفاده بر روی شبکه هر سه اپراتور زین “Zain”، آسیاسل “Asiacell”و کورک “Korek” را داشتند و همچنین به دلیل ارزان‌تر بودن قیمت خدمات همراه اول نسبت به سیمکارت اپراتورهای عراقی و عدم نیاز به استفاده از ارز برای خرید سیمکارت ایرانی، استقابل قابل توجهی از خدمات این اپراتور را شاهد بودیم.

همراه اول علاوه بر تقویت شبکه خود در کلیه مسیرهای تردد زائرین و پایانه های مرزی، با استقرار دفاتر خود در مسیرهای و مکان های مختلف، نسبت به خدمت‌رسانی به زائرین اربعین اقدام کرد.

جهت تسهیل بیشتر برای زائرین، گروهی از کارشناسان و تیم های فنی و خدمات همراه اول در قالب خادم، در کشور عراق و در مسیر پیاده روی اربعین حضور داشتند تا به مسائل و مشکلات احتمالی در این ایام رسیدگی کنند و پشتیبانی از زائرین و رصد وضعیت ارتباطی تا زمان بازگشت آخرین مسافران از سفر کربلا را در دستور کار خود قرار دادند.

با توجه به حجم حضور مردم در این مناسبت مذهبی، همراه اول ظرفیت شبکه خود را افزایش داد و از ۲۱۰ سایت به ۲۵۰ سایت تکنولوژی در شش نقطه مرزی رساند. با در نظر گرفتن سایت های اضافه شده این اپراتور در مسیر شهرها تا پایانه های مرزی، در مجموع ظرفیت شبکه همراه اول نسبت به اربعین سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشت.

در راستای بهبود وضعیت ارتباطی، سوپراپلیکیشن روبیکا که یکی از سهامداران اصلی آن همراه اول است، نیز برخی از مهمترین خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار زائرین قرار داد و مشترکین می توانستند در مسیرهای پیاده‌روی و همچنین در تمامی شهرهای کشور عراق با استفاده از رومینگ همراه اول از خدمات تماس صوتی و تصویری روبیکا و سرویس روبینو به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استفاده کنند.

پیش از این امکان برقراری تماس صوتی و تصویری از طریق نرم افزار روبیکا برای حجاج نیز رایگان شده بود که با استقبال خوب رو به رو شد.

بخش دیگر خدمات ویژه همراه اول به زائرین ایرانی در ایام اربعین، امکان بهره‌مندی از شارژ «کیف پول» دیجیتال همراه اول در اپلیکیشن «همراه من» بود تا مشترکین بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن از خدمات این اپراتور استفاده کنند و در زمان سفر بدون نیاز به استفاده از کارت بانکی، از تمامی خدمات بزرگترین اپراتور همراه کشور از جمله خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبوض با امکان وصول آنی و خرید بسته رومینگ بهره‌مند شوند.

از جمله ویژگی های شارژ کیف پول دیجیتال همراه اول می توان به سرعت بخشیدن به دریافت خدمات مربوط به سیمکارت و عدم نیاز به استفاده از اطلاعات کارت بانکی در زمان انجام تراکنش اشاره کرد که این موضوع در مراسم اربعین بسیار کمک کننده بود.

به این ترتیب، زائرین ایرانی که در ایام اربعین از سیمکارت های همراه اول و خدمات آن استفاده کردند، در برقراری ارتباط با سایرین آسوده خاطر بودند و دغدغه‌ای نداشتند و این شرکت نیز با عملکرد قابل قبول در این مدت، رضایت مشتریان خود را کسب کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا