کد خبر: 251101120882
روزنامهعصر انقراض (طنز)

 آسیبی نمانده که بزنند (طنز)

راضیه حسینی

«سعید لیلاز قائم‌ مقام شرکت دولتی ایران‌خودرو دیزل می‌گوید تحریم‌ها نمی‌تواند به ما آسیب برساند.

 در واقع نه‌تنها تحریم، بلکه حمله‌ی اتمی هم نمی‌تواند به شما و مجموعه‌ی ایران‌خودرو و حتی سایپا آسیبی برساند. یعنی آسیبی نمانده که آنها بتوانند ازش استفاده کنند.

وقتی می‌بینند پراید بدون آسیب، خودش مستقیم ته دره می‌رود، ایربگ‌های باقی خودروها باز نمی‌شوند، برخی برای خودشان انتحاری آتش می‌گیرند و تعدادی هم هنوز از کارخانه درنیامده دچار نقص فنی می‌شوند، دیگر نمی‌دانند باید به کدام قسمت آسیب برسانند؛ همین می‌شود که پرچم سفید را بالا می‌برند و می‌گویند: «شما بردید. ما نمی‌تونیم هیچ بلایی سرتون بیاریم.»

البته این جمله مربوط به زمانی است که هنوز خبر جدید پخش نشده بود. یعنی توقف تولید خودروی ۲۰۶. وقتی دشمنان این خبر را شنیدند کمی احساس خطر کردند و با خودشان گفتند احتمال دارد تحولی عظیم در راه باشد و ما بتوانیم بالاخره آسیبی به شرکت‌های خودروسازی بزنیم.

شاید قرار باشد خودروهای روز دنیا را جایگزین ۲۰۶ و قدیمی‌ها کنند. اینطوری می‌شود به راحتی ضربه زد.

همان‌طور که دشمنان منتظر زدن ضربه نشسته بودند خبر جدید رسید: «ایران‌خودرو قصد دارد پژو ۲۰۷ را با داشبورد پژو ۲۰۶ روانه‌ی بازار کند.»

باز هم تیر دشمنان به سنگ خورد. باز هم نتوانستند ضربه‌ای از این محکم‌تر بر بدنه‌ی خودروسازی وارد کنند. آنها مطمئن شده‌اند که تحت هیچ شرایطی خودروسازی ایران اجازه نخواهد داد هیچ‌کس جز خودش آسیبی به خودش بزند و در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.

حتی شده داشبورد پراید را روری نیسان بگذارند. جلو پنجره‌ی نیسان را به سمند اضافه کنند. سایپاها را بریزند روی ایران‌خودروها، نمی‌گذارند اجنبی سر سوزن، آسیبی به این دو غول بزرگ خودروسازی جهان وارد کند.

مسئولان عزیز خودروسازی می‌توانند با خیال آسوده مشغول تولید و فروش، به هر شیوه‌ای که دل‌شان می‌خواهد باشند. اصلاً قرعه‌کشی بدون اعلام زمان بگذارند. سایت را ببندند.

بعد از انتظار دو ساله، بگویند «خودروی مورد نظر رو نداریم بیا از تو انبار یه چیز بردار برو.» کلاً خودرو را مونتاژ نشده به دست مشتری بدهند و بگویند «مثل کاردستی ببر خونه خودت درست کن.» هیچ مشکلی وجود ندارد. مهم این است که شما موفق شده‌اید نگذارید دشمن  آسیببی برساند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا