کد خبر: 13040189801
انرژیجهانروزنامه

فراخوان ۸۴ نفر از مدیران شرکت های فرانسوی برای قناعت سازمان یافته در مصرف انرژی

ترجمه: محمود نواب مطلق

یکشنبه گذشته رؤسای سه شرکت عمده تولید انرژی در فرانسه از مردم این کشورخواستند مصرف انرژی را به فوریت کاهش دهند. این سه شرکت عمده در شرایط جدید جهان راهبردهای جدیدی برای فعالیت های خود تعریف کرده‌اند: صرفه جویی فعال در چرخش امور، صرفه جویی در استفاده از منابع، بازشناسی جایگاه های تأمین منابع انرژی و بازسازی تنوع زیستی از جمله این راهبردها هستند.

۸۴ نفر از مدیران شرکت های فعال در بخشهای اقتصادی، اقتصادی- اجتماعی و اجتماعی در فرانسه خواستار تبدیل وضعیت قناعت های مقطعی و فوری به قناعت های سازمان یافته در مصرف انرژی شدند.

شعار آنان این عبارت معرفی شده:« گاهی کمتر، همیشه بهتر»؛ برای دستیابی به قناعت سازمان یافته شرکتها نیازمند اختصاص وقت کافی برای برنامه‌ریزی‌های مناسب و بلندمدت هستند.

عزم مدیران این قبیل شرکتها در تحقق این هدف بسیار مؤثر است. مهمترین شرکتهای دست اندر کارتولید انرژی در فرانسه ازمصرف‌کنندگان اعم ازخانواده‌ها و مشاغل خواسته‌اند در یک همبستگی اجتماعی به ویژه برای مدیریت وضعیت حامل‌های انرژی در زمستان آینده مصرف انرژی را کاهش دهند. این کاهش مصرف شامل موادسوختی، نفتی، برق و گاز می‌شود.

راهبرد جدید ۸۴مدیر بنگاه های اقتصادی-اجتماعی، حصول به صرفه‌جویی پایدار درتمام زمینه‌های سیاستگذاری، گردش امور، تأمین‌منابع و استفاده از تنوع‌زیستی مناسب تعریف شده‌است. آنها همچنین بر رسیدن به اهداف توافقنامه پاریس در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کنار اجرای راهبردهای جدید تأکید دارند.

همچنین از مهمترین اهداف راهبرد جدید برای رسیدن به  قناعت سازمان یافته آنست که بار اضافی بردوش اقشار کمتر برخوردار تحمیل نشود. اجرای سیاست جدید می‌تواند نحوه رقابتهای متعارف و اغلب متناقض در جهان را دگرگون کند.

بدین ترتیب در کنار تحقق اهداف مالی بنگاه‌های اقتصادی اهداف دوران گذار انرژی به منظور رعایت محدودیت‌های اقلیمی نیز رعایت خواهند‌شد.

این مدیران همچنین وعده داده‌اند در ۳۰ اوت (۸شهریور) همزمان با اجلاس «دانشگاه های تابستانی اقتصاد فردا» در پاریس و در کنار آن مجموعه منجسمی از پیشنهادهای خود را در گردهمایی مدیران بنگاه‌های اقتصادی فرانسه در این مورد رونمایی کنند.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا