کد خبر: 040902145457
جهان

آلمان روند کاهشی قیمت گاز و برق را متوقف می کند

الهه حسینی

کریستین لیندلر وزیر دارایی آلمان جمعه گفت دولت آلمان تامین مالی در خصوص اقداماتی که قیمت‌های گاز و برق را پایین نگه می‌دارند را از ژانویه ۲۰۲۴ متوقف می‌کند.

به گزارش عصراقتصاد، لیندلر در مصاحبه با ایستگاه رادیویی دویچلند فونک آلمان گفت : دولت اقدامات در خصوص مانع شدن از افزایش قیمت‌های برق و گاز را تا مارس ۲۰۲۴ تمدید نمی‌کند ولی این اقدامات تا پایان امسال ادامه می‌یابند.

وی افزود : هزینه کردن از صندوق تثبیت اقتصادی از جمله اقدامات برای ثابت نگه داشتن قیمت‌های انرژی و برق سی و یکم دسامبر پایان می‌یابد.

وزیر دارایی آلمان گفت ، وی همچنین با اصلاح راهکار برای مقابله با تورم در خصوص قیمت‌های سوخت مخالف است.

لیندلر گفت : مشکل کشور ما به درآمدها مربوط نمی‌شود بلکه در خصوص هزینه‌ها است.

این وزیر آلمانی همچنین ابراز تردید کرد که تصویب پیش‌نویس بودجه سال ۲۰۲۴ پیش از پایان دسامبر امکان‌پذیر باشد ولی افزود اصلاحات «امیدوار کننده‌ای» در راه است.

دادگاه قانون اساسی آلمان هفته گذشته حکم داد اقدام سوسیال دموکرات‌ها، سبزها و دموکرات‌های آزاد – معروف به ائتلاف «چراغ راهنما» – برای انتقال وام‌های استفاده نشده دوران همه‌گیری کرونا به یک صندوق آب و هوا ، قانون ترمز بدهی را نقض می‌کند که در قانون اساسی محدودیتی برای استقراض جدید دولت تعیین شده است.

در نتیجه، ۶۰ میلیارد یورو (۶۵ میلیارد دلار) از برنامه هزینه های دولت برای سال ۲۰۲۴ حذف شد.

منبع:

https://sputnikglobe.com/20231125/germany-to-stop-curbing-gas-electricity-prices-in-2024—finance-minister-1115197920.html

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا