کد خبر: 030402130820
اقتصادانرژیجهانروزنامه

آلمان قرارداد بلندمدت انرژی با آمریکا امضا کرد

ترجمه: سلیم حیدری

برلین قراردادی ۲۰ ساله برای واردات LNG به منظور جایگزینی گاز روسیه امضا کرده است.

آلمان یک قرارداد بلندمدت برای واردات گاز طبیعی مایع (LNG) از ایالات متحده امضا کرده است تا بتواند تامین انرژی را تضمین کند. زیرا این کشور از تامین انرژی بوسیله روسیه اجتناب می کند.

این قرارداد ۲۰ ساله روز پنجشنبه بین شرکت آلمانی  Securing Energy for Europe (SEFE) و شرکت آمریکایی Venture Global LNG امضا شد. واردکننده گاز SEFE قبلاً زیرمجموعه غول انرژی گازپروم روسیه بود و به نام گازپروم آلمانیا شناخته می شد.

این قرارداد جدید، سالانه ۲.۲۵ میلیون تن LNG برلین را تامین می کند. این شرکت همچنین گفت که Venture Global با مجموع ۴.۲۵ میلیون تن LNG در سال به بزرگترین تامین کننده LNG از آلمان تبدیل خواهد شد.

مایک سابل، مدیر عامل شرکت، SEFE را متحد کلیدی ایالات متحده توصیف کرد، وی گفت: “Venture Global از آغاز یک همکاری استراتژیک با SEFE هیجان زده است و شرکت ما را به بزرگترین تامین کننده بلندمدت LNG در آلمان تبدیل می کند.”

Venture Global سوخت فوق‌ سرد را از پروژه LNG Calcasieu Pass 2 (CP2) خود به شرکت تابعه SEFE وینگاس تحویل خواهد داد. ساخت CP2 برای اواخر امسال برنامه ریزی شده است و انتظار می رود این ترمینال ظرفیت ۲۰ میلیون تن LNG را داشته باشد.

اگبرت لاگ، مدیر عامل SEFE، گفت: “SEFE با پیوستن نیروها به Venture Global LNG، گام مهم دیگری در ماموریت خود برای تامین انرژی برای مشتریان آلمانی و اروپایی و برآوردن تقاضای انرژی در منطقه برمی دارد.”

قبل از درگیری در اوکراین، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا تا ۴۰ درصد از تقاضای خود را با گاز روسیه تامین می کرد. برلین سال گذشته با جایگزینی آن با واردات LNG از ایالات متحده و خاورمیانه، وابستگی خود به سوخت از این کشور تحریم شده را کاهش داد.

آلمان در حال حاضر LNG را از طریق پایانه های شناور در Wilhelmshaven، Lubmin و Brunsbuttel دریافت می کند. این کشور به سرعت در حال ایجاد زیرساخت های خود برای جایگزینی گاز طبیعی روسیه است.

در ماه مارس (فروردین)، آندری هونکو، نماینده پارلمان بوندستاگ، نسبت به اتکای بیش از حد به LNG از ایالات متحده هشدار داد، که به گفته او “از نظر زیست محیطی بسیار گران تر و بدتر است.”

هونکو هشدار داد که آلمان برای انفجارهای سال گذشته در خطوط لوله نورد استریم (که گاز طبیعی ارزان قیمت روسیه را تحویل می‌داد)، هزینه سنگینی پرداخت کرده است.

این سیاستمدار استدلال کرد که خرابکاری در این مسیر، وابستگی آلمان به گاز طبیعی روسیه را به اعتیاد به LNG ایالات متحده تبدیل کرده است.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا