کد خبر: 06090057673
سلامت و رفاه

آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره میزان آلودگی هوای امروز تهران گفته: از روز شنبه (۶آذر) تا چهارشنبه (۱۰آذر) پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آنطور که رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفته انتظار می‌رود به‌طور موقت از میزان آلودگی هوای امروز در تهران کاسته شود اما همچنان تا این آلودگی تا چهارشنبه ادامه دارد.

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. آسمان تهران بارانی همراه با غبار صبحگاهی به تدریج قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید است.

میزان آلودگی هوای تهران امروز و چند روز آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره میزان آلودگی هوا امروز در تهران به ایسنا گفته: از روز شنبه (۶آذر) تا چهارشنبه (۱۰آذر) با توجه به پیش‌بینی پایداری هوا، پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.

آنطور که صادق ضیاییان گفته شنبه با توجه به وزش باد در استان‌های البرز و تهران انتظار می‌رود به‌طور موقت از غلظت آلاینده‌های جوی و میزان آلودگی هوای امروز در تهران کاسته شود.

میزان آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر شدید بود و اولین روز آذر، آلوده‌ترین روز تهران در سال ۱۴۰۰ اعلام شد، روزی که همزمان با بازگشایی مدارس بود.

آلودگی تهران تا جایی پیش رفت که صحبت از تعطیلی تهران نیز شد. مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران نیز در این مورد گفته بود: «در کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیماتی مطرح شده که یکی از موارد آن تصمیم‌گیری در مورد وضعیت تعطیلی در صورت پایداری هوا است.»

علت آلودگی هوای تهران چیست؟

برخی دلیل آلودگی هوای تهران را تردد خودروها می‌دانستند. اما با کاهش تردد خودروها در دوران کرونا مشخص شد، رییشه این آلودگی را باید در جای دیگری جست.
محمدرضا محبوب فر، عضو انجمن مخاطرات محیطی و توسعه پایدار ایران در این مورد به تجارت‌نیوز گفته بود دلیل اصلی آلودگی تهران، سوزاندن مازوت برای صنایع است.

او همچنین گفته بود: «با وجود این که قانون هوای پاک، استفاده از مازوت را برای صنایع ممنوع کرده، از ۱۵ شهریور ابلاغیه‌ای برای صنایع صادر شد و صنایع شروع به سوزاندن مازوت کردند.

نیروگاه‌ها، سیمانی‌ها و صنایع فلزی در حال حاصر مهم‌ترین مصرف‌کنندگان مازوت و مقصر اصلی آلودگی تهران هستند.»

معاون محیط زیست انسانی استان تهران نیز درباره میزان آلودگی تهران به ایسنا گفته بود : «متولیان امر نظارت کافی بر ممنوعیت پسماندسوزی ندارند. وقتی بحث آلودگی هوا مطرح می‌شود همه سازمان محیط زیست به خاطرشان می آید، در صورتی که طبق قانون هوای پاک دستگاه‌های مختلف در این امر مسئول هستند.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا