کد خبر: 231002148857
روزنامهسلامت و رفاهعصر انقراض (طنز)

آمار چند برابری از ورود پزشکان اعلام کنید

وزیر بهداشت: «آمار خروج پزشکان و پرستاران از کشور را از نظام پزشکی باید بگیرید. از این‌که اعداد و ارقام برای مهاجرت پزشکان را اعلام کنم ابا دارم؛ زیرا سوء استفاده می‌شود.»

راضیه حسینی

ای کاش آقای وزیر می‌گفتند اعلام این آمار توسط نظام پزشکی چگونه از سوءاستفاده جلوگیری می‌کند؟ مثلاً افرادی که در صدد سوءاستفاده هستند وقتی می‌بینند نظام پزشکی آمار را ارائه کرده است، نقشه‌ خود را شکست‌خورده می‌بینند و سراغ پلن بی می‌روند؟

بهتر بود به صورت واضح و مشخص اعلام می‌کردید که چه سوءاستفاده‌ای ممکن است انجام شود؟ مثلاً برخی از پزشکان با شنیدن این آمار تصمیم به گرفتن زیر میزی از بیماران بگیرند، چرا که به نظرشان تعرفه‌های حال حاضر کاملاً ناعادلانه است و اگر بخواهند در ایران بمانند و بر آمار اضافه نکنند باید زیر میزی بگیرند؟

این موضوع که اصلاً امکان ندارد. خیال‌تان راحت. به هیچ وجه پزشکان با درد بیماران معامله نمی‌کنند. حتی یک نفر از آن‌ها را نمی‌توانید بیابید که شماره کارتی ارائه دهد و مبالغ مختلفی را از بیمار بگیرد و اصلاً هم ردی از خودش بر جا نگذارد. حتی در برخی موارد کنار خیابان قرار بگذارد و مبلغ مورد نظر را بگیرد. اصلاً و ابداً امکان ندارد که ورودی برخی بیمارستان‌ها به مکانی برای معامله و بده بستان تبدیل شده باشد و در ازای نفس دوباره، دار و ندار بیمار را بگیرند. خیال‌تان راحت این‌جا از این خبرها نیست.

شاید بگویید برخی از افراد نادان و دشمنان، این آمار را به ناکارامدی دولت و مسئولان ربط خواهند داد و اعلام می‌کنند نتیجه‌ی کارهای اشتباه مسئولان، خروج پزشکان و پرستاران است. آقای وزیر، مثل همیشه این حرف‌ها را نشنیده بگیرید. از وزیر محترم ارشاد یاد بگیرید. مثلاً بگویید: «یک میلیون پزشک طی یک ماه گذشته وارد ایران شده‌اند و درخواست کار در کشور ما را داشتند.» هرچقدر پزشک خارج شد، دوبرابرش کنید و از ورود پزشکان بگویید. این مشکل هم به همین راحتی حل خواهد شد.

با این اوصاف دیگر نگران هیچ سوءاستفاده‌ای نباشید. با خیال راحت آمار خروج پزشکان را اعلام کنید و مطمئن باشید هیچ‌کس شما و وزارت‌تان را زیر سؤال نخواهد برد. ما مردم مدت‌هاست که دیگر از شما مسئولان سؤالی نداریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا