کد خبر: 121002147911
دولتسیاست

آمریکا امروز در باتلاق غزه گیر کرده است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه غزه امروز به چالش اساسی دولتمردان آمریکایی تبدیل شده است گفت: آمریکا امروز در باتلاق غزه گیر افتاده است.

به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت اظهار داشت: فرهنگ  و مفهوم مقاومت امروز در منطقه ما پیوند عمیقی با کلیدواژه و مفهوم امنیت در سطح ملی، منطقه و جهان پیدا کرده است.

وی گفت: امروز در کاخ سفید یک چالش جدی در بین دولتمردان آنها بوجود آمده است‌ برخی معتقدند در جنگ غزه آمریکا زیاده روی کرده و نباید  تمام قد از رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان حمایت می کردند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال آرزوهای خود است، گفت: آنها اعلام کردند که به سرعت حماس را خلع سلاح و نابود خواهند کرد که در این مدت چنین چیزی محقق نشد. اعلام کردند حماس را از طریق عملیات نظامی، هوایی، زمینی و دریایی خلع سلاح می کنند که چنین چیزی نشد.

وی خاطرنشان کرد: اعلام کردند عملیات را انقدر ادامه می دهند که از تونل ها و بیمارستانهای غزه اسرای اسراییلی را  آزاد کنند اما  تاکنون یک اسیر اسراییلی را نتوانستند از طریق نظامی آزاد کنند.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه  امروز همان حاکمان رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولتمردان آمریکایی که از نابودی حماس صحبت می‌کردند به حماس پیام می دهند و در کشورهای ثالث با حماس مذاکره می کنند، یاداور شد: انها  بر سر چگونگی اداره غزه بعد از جنگ و بر سر چگونگی تبادل اسرای فلسطینی با اسرای اسراییلی مذاکره می کنند که این نشان می دهد که مقاومت در مسیر درست خود حرکت کرده است و مقاومت توانسته پیروزی بزرگی به ارمغان بیاورد.

وی گفت: مردم غزه امروز در آستانه پیروزی دوم خود هستند. پیروزی اول را در ۷ اکتبر و بعد از عملیات طوفان الاقصی که در آن هیمنه اطلاعاتی، عملیاتی و نظامی اسراییل را به خاک کشیدند کسب کردند و امروز در استانه پیروزی ایستادگی و مقاومت قرار دارند.

امیرعبداللهیان گفت: امروز تنها دو گزینه روی میز اسرائیل و شرکای آن قرار دارد. یک گزینه اول و ادامه جنگ است که  ادامه جنگ یعنی ادامه کشتار و ادامه شکست مفتضحانه اسرائیل و آمریکا.

وی گفت: گزینه دیگر راهکار سیاسی است، در راهکار سیاسی امروز مقاومت است که شرط می‌گذارد و حاضر به آتش بس نیست. امریکا امروز در باتلاق غزه گیر افتاده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا