کد خبر: 1704994325
دسته‌بندی نشده

آیا بیت کوین سود دارد ؟ بایدها و نبایدهای بیت کوین در سال ۹۹

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ در پی سقوط بازار مسکن ایجاد شد. ایده این ارز دیجیتالی را نخستین بار، شخص مرموز و ناشناسی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در قالب نامه‌ای مطرح کرد. هویت شخص یا اشخاصی که این تکنولوژی را ایجاد کردند همچنان ناشناخته است. بیت کوین وعده تراکنش پایین‌تری نسبت به مکانیسم‌های پرداخت آنلاین را می‌دهد و برخلاف ارزهای صادر شده توسط دولت، توسط قدرتی غیرمتمرکز اداره می‌شود.

بیت کوین دقیقاً چیست؟

هیچ بیت کوین فیزیکی‌ای نداریم! بیت کوین توسط هیچ بانک یا دولتی حمایت نمی‌شود و همچنین هیچ بیت کوین شخصی‌ای به عنوان کالا قابل ارزش‌گذاری نیست. بیت کوین مجموعه‌ای از رایانه‌ها و خط‌ها است که همگی کدهای بیت کوین را اجرا و در بلاکچینی ذخیره می‌کنند. منظور از بلاکچین، مجموعه‌ای بلوک‌ها است. در هر بلوک، مجموعه‌ای از تراکنش‌ها وجود دارد. ازآنجایی‌که همه این رایانه‌هایی که بلاکچین را اجرا می‌کنند، فهرست بلوک‌ها و تراکنش‌های یکسانی دارند و می‌توانند به طور شفاف بلوک‌های جدیدی که با تراکنش‌های جدید بیت کوین پر می‌شود را مشاهده کنند، هیچ‌کس نمی‌تواند در سیستم تقلبی بکند.

جزئیاتی قابل فهم درباره بیت کوین!

هرکس، چه «خط» بیت کوینی را اجرا کند یا نه، می‌توانید تراکنش‌هایی که اتفاق می‌افتد را به صورت زنده ببیند. برای اینکه عمل تبهکارانه‌ای اتفاق بیفتد، فرد باید به اندازه ۵۱% قدرت محاسباتی بیت کوین توانایی داشته باشد تا بتواند بیت کوین تولید کند. در حال حاضر این ارز دیجیتال بیش از ۱۰.۰۰۰ گره دارد و این عدد در حال رشد است و درنتیجه تقلب یا حمله به بیت کوین تقریباً غیرممکن است. در صورتی که حمله‌ای هم رخ بدهد، خط‌های بیت کوین یا افرادی که در شبکه بیت کوین با کامپیوترهایشان حضور دارند، وارد بلاکچین جدیدی می‌شوند که همه تلاش‌های فرد تبهکار را از بین می‌برد و بیهوده می‌کند. حالا که با این ارز دیجیتال کمی آشنا شدید، بهتر است برویم سراغ مزیت‌ها و مضرات آن.

مزایای بیت کوین

• اول از همه | استقلال کاربر: شاید نخستین چیزی که نظر بسیاری از افراد را به بیت کوین جلب می‌کند و همچنین یکی از اصول اصلی ارزهای رمزنگاری‌شده به‌حساب می‌آید، استقلال باشد. ارزهای دیجیتال امکان استقلال بیشتری به کاربرانشان نسبت به پولشان می‌دهند. کاربران قادر هستند هر طوری که دلشان می‌خواهد پولشان را خرج کنند بدون اینکه نیازی به وجود واسطه‌ای مثل بانک یا دولت باشد.

• دوم | امن: خریدهای بیت کوین، مجزا است. اگر کاربر داوطلبانه تراکنش‌های بیت کوین خود را منتشر نکند، خریدهای او هرگز ربطی به هویت شخصی‌اش پیدا نمی‌کند، درست مثل خریدهای نقدی و کسی نمی‌تواند او را به آسانی شناسایی کند. درواقع، خریدهایی که کاربر با بیت کوین انجام می‌دهد با هر تراکنش تغییر می‌کند تا قابل ره‌گیری نباشد. این به این معنا نیست که تراکنش‌های بیت کوین واقعاً ناشناخته انجام می‌شود یا به طور کامل غیر قابل ره‌گیری است اما خیلی ساده هم نمی‌شود آن را به هویت شخصی افراد نسبت داد.

• سوم | تمرکز همتا به همتا: سیستم پرداخت بیت کوین کاملاً همتا به همتا است به این معنی که کاربران قادر به ارسال و دریافت پرداخت‌ها به کسی که در شبکه حاضر باشد هستند و فرقی نمی‌کند آن فرد کجای جهان قرار دارد و نیازی هم نیست منبعی خارجی او را تأیید کند.

• چهارم | دسترسی: ازآنجایی‌که کاربران بیت کوین تنها از طریق کامپیوتر یا تلفن همراه هوشمندشان قادر به ارسال و دریافت بیت کوین هستند، بیت کوین بدون ضرورت دسترسی به سیستم‌های بانکی سنتی، کارت اعتباری و دیگر روش‌های پرداخت، در دسترس کاربران است.

باورهای اشتباه درباره بیت کوین

شما قرار نیست با بیت کوین، ثروتمند شوید. همیشه در نسبت با بیت کوین باید محتاطانه برخورد کنید. نمی‌شود منکر فضای رو به پیشرفت بیت کوین شد. قطعاً فرصت‌های زیادی در سرمایه‌گذاری بیت کوین وجود دارد اما در عین حال هیچ تضمینی هم وجود ندارد که اگر تا الآن سود ده بوده از این به بعد هم خواهد بود. روش‌های زیادی برای پول در آوردن از بیت کوین وجود دارد اما به این معنا نیست که لزوماً جواب می‌دهد و شما پول پارو خواهید کرد! همه چیز بستگی به خود شما و نوع برخوردی که می‌کنید و ارزیابی‌تان دارد. فراموش نکنید این ارز دیجیتال همچنان دارد امتحانش را پس می‌دهد پس هرچه بیشتر از آن استفاده شود، بیشتر امتحانش را پس می‌دهد و قابل‌اطمینان‌تر می‌شود. ممکن هم هست اتفاق عکسی رخ دهد. پس خیلی نمی‌شود درباره آن پیش‌بینی کرد.

چطور بیت کوین بخریم و خیالمان راحت باشد؟

بهترین راه این است که سراغ صرافی‌های آنلاین بروید. البته اینکه چه صرافی آنلاینی را انتخاب بکنید هم خودش اهمیت دارد. حتماً و حتماً حواستان به معتبر بودن صرافی باشد. همین حالا که داریم این مطلب را برای شما می‌نویسیم، تقریباً ۱۰۰ ها صرافی آنلاین وجود دارند اما از این تعداد فقط کمی از آن‌ها، معتبر هستند. پس حواستان به این نکته باید و به هر صرافی آنلاینی برای خرید بیت کوین اعتماد نکنید. نکته دیگر اینکه هرگز همه سرمایه‌تان را در بیت کوین نگذارید. همیشه راهی برای نجات خودتان باقی بگذارید!

تصمیم با شما خواهد بود!

در این مطلب سعی کردیم بیت کوین را آن قدری معرفی کنیم که شناختی نسبی از آن به دست بیاورید و بعد سعی کردیم برایتان درباره مزایای بیت کوین بگوییم و خیالتان را از بابت برخی مسائلی که شاید تا پیش از این برایتان مبهم بوده، راحت کنیم. اما همچنین پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم اطلاعاتتان را در این خصوص بالا ببرید و به خوبی مطالعه کنید. هرچه بیشتر درباره بیت کوین بدانید، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید، نتیجه تصمیمتان هم برایتان خوشایند خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا