کد خبر: 210801108099
جهان

اتحادیه اروپا: منطقه یورو زمستان وارد رکود می شود

ترجمه: سلیم حیدری

کمیسیون اروپا انتظار دارد رشد اقتصادی در منطقه یورو کاهش یابد. رکود اقتصادی در زمستان بسیار محتمل است، زیرا انتظار می‌رود تورم بیش از انتظار اولیه افزایش یابد.

طبق آخرین پیش بینی اقتصادی منتشر شده در روز جمعه، اتحادیه اروپا پیش بینی می کند که منطقه یورو در زمستان به سمت رکود خواهد رفت، زیرا تورم همچنان در حال افزایش است.

این پیش‌بینی بیان می‌کند که قبوض بالای انرژی که در حال حاضر قدرت خرید مصرف‌کننده را از بین برده، تورم را طولانی‌تر می‌کند. انتظار می‌رود تورم امسال به ۸.۵ درصد افزایش یابد و سپس به ۶.۱ درصد در سال آینده کاهش یابد.

در همین حال، پیش‌بینی رشد برای سال ۲۰۲۳ به ۰.۳ درصد کاهش خواهد یافت، این مقدار قابل مقایسه نسبت به پیش‌بینی ۱.۴ درصدی جولای (تیر) خواهد بود.

آلمان احتمالا بدترین عملکرد را در سال آینده خواهد داشت و پیش بینی می شود تولید اقتصادی این کشور در سال آینده ۰.۶ درصد کاهش یابد.

بزرگترین اقتصاد اروپا قبل از جنگ اوکراین بیشترین وابستگی به گاز روسیه را داشت و در حال تلاش برای یافتن جایگزینی برای انرژی روسیه است.

انتظار رشد مجدد در بهار

اتحادیه اروپا برای پاییز پیش‌بینی می‌کند که تولید اقتصادی در سه ماه باقی‌مانده سال جاری و همچنین چند ماه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یابد.

به گفته اتحادیه اروپا، براساس قیمت‌های بالای انرژی، افزایش هزینه‌های زندگی و نرخ‌های بهره همگی “انتظار می‌رود اتحادیه اروپا، منطقه یورو و بسیاری از کشورهای عضو در سه ماهه آخر سال وارد رکود شوند.”

در این گزارش آمده است: “انتظار می رود رشد در بهار به اروپا بازگردد، زیرا تورم به تدریج کنترل خود را بر اقتصاد کاهش می دهد.”

با این حال، با وجود بادهای مخالف قدرتمند که همچنان تقاضا را متوقف می‌کند، فعالیت اقتصادی کاهش می یابد.

منبع: دویچه وله

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا