کد خبر: 08080051951
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

اتفاق عجیب در بازار رمزارزها / تتر ایرانی‌ها پرید؟

این روزها نگرانی ایرانی‌های فعال در بازار رمزارزها به دلیل نظارت FATF و اظهارات شرکت تتر مبنی بر بلوکه کردن تتر در آدرس‌های کیف پول کشورهای تحریم شده بسیار شدت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت سایفرتریس اعلام کرده که توانایی شناسایی آدرس‌های ولت در کشورهای تحریم شده را دارد و شرکت تتر هم اعلام کرده می‌تواند ارزهای دیجیتال تتر در کیف پول کشورهای تحریم شده را بلوکه کند.

اما حالا سوال اینجاست که بلوکه شدن تتر در حساب فعالان ایرانی چقدر محتمل است؟

مریم محبی، کارشناس بازار رمزارزها در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با اخبار استیبل‌کوین تتر گفت: بلوکه کردن تتر در آدرس ایرانی‌ها اصلا غیرمحتمل نیست. صرافی‌های ارز دیجیتال هم به مرور زمان اقدامات نظارتی را اعمال کردند و شرکت تتر هم برای اینکه بتواند به فعالیت خود ادامه دهد باید اقدامات نظارتی را اعمال کند.

ایوب ترابی، متخصص حوزه رمزارزها در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: این موضوع از مدت‌ها قبل مطرح بود و حتی شرکت تتر هم این موضوع را قبلا عنوان کرده بود.

چگونه می‌توان تحریم‌های حوزه رمزارز را دور زد؟

مریم محبی عقیده دارد ابتدا باید این تحریم‌ها اعمال شود تا بتوانیم راه مناسبی برای دور زدن تحریم پیدا کنیم اما به نظر می‌رسد می‌توان از صرافی‌ها و پروژه‌های غیرمتمرکز استفاده کرد.

اما ایوب ترابی عقیده دارد اگرچه راه‌ها جایگزین زیاد هستند اما راه حل اصولی این است که دولت به فکر یک راه مناسب برای نقل و انتقال به خارج از کشور باشد که نیازمند از سرگیری مذاکرات است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا