کد خبر: 071102150258
اقتصاداقتصاد کلاندولتروزنامهسیاستمجلس

اتمام بررسی لایحه بودجه با تعیین دخل و خرج دولت در سال ۱۴۰۳

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در صحن علنی پایان یافت و قرار است امروز (یکشنبه) بررسی ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به گزارش عصراقتصاد، روزگذشته بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و محمد باقر قالیباف با تشکر از همه عوامل اجرایی گفت: روزیکشنبه ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم توسعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می گیرد.

دخل و خرج دولت در سال ۱۴۰۳ تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روزگذشته (شنبه) و در پایان بررسی بخش های درآمدی و هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش اول، دخل و خرج دولت در سال ۱۴۰۳ را تعیین و تصویب کردند.

نمایندگان مجلس به شرح زیر با ۱۶۰ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و بدون رای ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر ماده واحده لایحه بودجه را تصویب کردند.

ماده واحده- بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر ۶۴ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۱۲۳ میلیارد و ۹۹۷ میلیون رالج به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ۲۸ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد رالل شامل:

۱- منابع عمومی بالغ بر ۲۵ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد رالز

۲- درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر ۲ میلیون و ۷۵۱ هزار رال

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر ۳۷ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۷۲۳ میلیارد و ۹۹۷ میلیون رالر و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر ۳۷ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۷۲۳ میلیارد و ۹۹۷ میلیون رالا که مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد رالا مبالغ دو بار منظور شده از سرجمع بودجه کل کشور کسر می شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا