کد خبر: 031001113986
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

اجرای دومین مرحله از طرح ساماندهی کودکان کار شهر گرگان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان اعلام کرد که ۹ کودک کار با حضور مددکار اجتماعی بهزیستی از تقاطع‌های سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، احمد سالاری با اعلام این خبر اظهار کرد: متاسفانه وجود کودکان کار در سطح معابر شهری به خصوص تقاطع‌ های سطح شهر به خطری بزرگ برای امنیت جانی کودکان و خودروهای عبوری شهروندان تبدیل شده است.

 او افزود: علاوه بر مشکلات ترافیکی حضور این افراد سیمای بصری شهری را نیز بر هم زده و ساماندهی کودکان به درخواست به حق شهروندان تبدیل شده است.

 معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان ادامه داد: موضوع ساماندهی کودکان کار بر اساس قانون بر عهده شهرداری نیست و شهرداری به درخواست شهروندان و بر اساس وظیفه اجتماعی خود به این موضوع ورود کرده است.

سالاری همچنین تاکید کرد: اقدامات قهریه پاسخگو و راهگشای این معضل اجتماعی نیست و نیازمند همراهی و حمایت شهروندان به منظور رفع این مشکل هستیم.

او در پایان گفت: حضور کودکان کار در معابر یا به اجبار است یا اینکه خودشان خودجوش برای کمک به معیشت خانواده در معابر حضور دارند و  برخورد قهری به سلامت روانی آنها تاثیر منفی داشته و اعتقاد داریم تنها راه حل این معضل  همراهی شهروندان و توانمندسازی این کودکان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا