کد خبر: 10080052468
روزنامهسلامت و رفاه

اجرای سراسری محدودیت‌های هوشمند کرونایی از ابتدای آذر

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در طرح محدودیت‌های هوشمند که از ابتدای آذر اجرا می‌شود، افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، آزادی عمل بیشتری خواهند داشت، گفت که امروز جلسه کارشناسی درباره منع تردد شبانه در وزارت کشور برگزار می‌شود.

به گزارش افق و اقتصاد، دکتر کمال حیدری، درباره سامانه هوشمند مدیریت کرونا، گفت: قرار است در این سامانه که وزارت کشور زحمت آن را کشیده است، وزارت بهداشت اطلاعات بیماران و نتایج آزمایشگاه‌ها را بارگذاری کند و اطلاعات آن از سوی دستگاه‌های خصوصی و دولتی قابل بهره‌برداری باشد تا افرادی که واکسن کرونا نزدند و یا بیمار هستند، شناسایی شوند تا هوشمندانه جلوی تردد مبتلایان به کرونا و واکسن نزده‌ها را بگیریم.

وی افزود: در ادامه طرح محدودیت‌های هوشمند که از ابتدای آذر اجرا می‌شود، افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، آزادی عمل بیشتری خواهند داشت و در ترددهای بین‌استانی و شبانه مشکلی نخواهند داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: اطلاعات ذکر شده توسط معاونت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حال بارگذاری بر سامانه مذکور است و فعلا در ۳ شهرستان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان در حال اجرای پایلوت این طرح هستیم تا با نواقص احتمالی و کاستی‌های آن آشنا شویم که بتوانیم این مشکلات را ظرف دو هفته آتی که قرار است این طرح را در سطح کشور اجرایی کنیم، برطرف نماییم‌.

او تاکید کرد: نتایج در حال وصول است و به دنبال پیدا کردن و رفع مشکلات هستیم. با افزایش مشارکت مردم در خوداظهاری ابتلا به کرونا می‌توانیم سلامت تردد در اماکن تجمعی را مدیریت کنیم تا هم فعالیت‌های اجتماعی برقرار باشد و هم از ورود افراد بیمار به تجمعات و اماکن عمومی جلوگیری شود.

حیدری افزود: سامانه هوشمند مدیریت کرونا بیشتر معطوف به اصناف، خرید بلیط سفر و… است.

وی درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: در بحث بازگشایی مدارس شرط اول واکسیناسیون کادر مدرسه و اولیا است. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که صد درصد کادر اداری و اولیای مدارس و بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند. مدارس می‌توانند برای کسب اطلاعات از سامانه سلامت و سامانه ماسک استفاده کنند تا ببینند مخاطب یا اولیای دانش‎آموز واکسن دریافت کرده‌اند یا خیر که این زیرساخت اکنون فراهم است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذرماه بازگشایی می‌شوند؛ البته درباره مدارس ابتدایی باید، بنا بر نظر و اعلام آمادگی آموزش و پرورش باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: قرار بود بازگشایی مدارس ماه قبل انجام شود، اما تأخیر در بازگشایی مدارس به‌دلیل تکمیل کردن پوشش واکسیناسیون بوده است.

حیدری درباره بروز پیک ششم کرونا در کشور بیان کرد: پیک ششم هنوز شروع نشده و وارد پیک ششم نشده‌ایم. برخی از استان‌ها که هفته گذشته حالت صعودی داشتند اکنون روی نمودار، ثابت شده‌اند. برخی استان‌ها هم که در حالت نزولی بودند اکنون ثابت یا صعودی شده‌اند اما در کل کشور وضعیت‌مان رو به نزول است، با وجود این، باید حساس باشیم؛ زیرا وضع می‌تواند تغییر کند؛‌ متأسفانه برخی عادی با موضوع برخورد می‌کنند و این برای ما جای نگرانی دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا