کد خبر: 191001116069
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

اجرای طرح هادی در ۱۱۹۰ روستای مازندران

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران اعلام کرد که ۲۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در مازندران مشمول اجرای طرح هادی می‌شوند که به‌دلیل محدودیت بودجه عمرانی، تاکنون در ۱۱۹۰ روستا این طرح اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، طرح هادی یکی از پروژه‌های مهمی است که در تحول و توسعه اقتصادی روستاها نقش اساسی ایفا می‌کند به طوری که برای کاهش نابرابری میان شهر و روستا یکی از پروژه‌های مهم اجرای طرح هادی است که به نوعی ابزاری برای شروع مهاجرت معکوس در روستاها محسوب می‌شود.

در همین راستا مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ۳۶۷۱ روستا در مازندران داریم که از این تعداد  ۲۴۶۵ روستا بالای ۲۰ خانوار است که مشمول اجرای طرح هادی می‌شوند، اظهار کرد: اجرای طرح هادی در روستاها یک ضرورت است متاسفانه به‌دلیل کمبود اعتبارات عمرانی تاکنون در ۱۱۹۰ روستای مازندران طرح هادی اجرایی شد.

علی‌اصغر آسمانی مقدم با بیان اینکه در اجرای طرح هادی  در ۵۰ درصد روستاها می‌طلبد اقدامات بیشتری صورت گیرد، افزود: یک سال و چهار ماه که از عمر دولت سیزدهم گذشته است توجه خاصی به روستاها در حوزه‌های زیرساختی و اقتصادی شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، سال گذشته ۹۴ کیلومتر آسفالت در روستاها اجرایی شده است. این میزان امسال به ۲۲۳ کیلومتر افزایش یافت.

او خاطرنشان کرد: بنا به تاکیدات استاندار مازندران و مطالبات مردمی، پیگیری‌های نمایندگان مجلس بررسی و حل معضلات روستاها مورد توجه فرمانداران قرار گرفته است. این مهم سبب شد تا شاهد سرعت در روند اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان مازندران باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا