کد خبر: 16090059785
جهانروزنامه

احتمال بیکاری نیم میلیون نفر در اروپا با حرکت به سمت خودروهای برقی

ترجمه: سلیم حیدری

یک مطالعه جدید توسط انجمن اروپایی تامین‎کنندگان خودرو (CLEPA) نشان می­ دهد، با ممنوعیت خودروهای موتور احتراقی و انتقال به وسایل نقلیه برقی، نیم میلیون شغل در اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۴۰ از بین خواهد رفت.

این نظرسنجی که توسط PwC انجام شد، نشان داد که بیش از دو سوم این مشاغل ممکن است در دوره ۲۰۳۰-۲۰۳۵ ناپدید شوند. این دوره زمانی کوتاه، باعث خواهد شد که «تأثیر اجتماعی و اقتصادی» ناشی از این بیکاری گسترده دشوارتر شود.

با این حال، در گزارش فوق همچنین آمده است که ۲۲۶۰۰۰ شغل جدید نیز در بخش تولید قطعات الکتریکی ایجاد خواهد شد که تعداد خالص از دست دادن مشاغل را به حدود ۲۷۵۰۰۰ نفر در چند دهه آینده کاهش می­دهد.

بر اساس داده‌های گروه تجاری صنعت، بخش تولید خودرو مسئول بیش از ۵ درصد از کل اشتغال تولیدی در ۱۳ کشور عضو اتحادیه اروپا است که بیش از ۶۰ درصد از این کارگران از سوی تامین‎کنندگان خودرو به کار گرفته شده ‎اند.

سیگرید د واریس، دبیر کل کلیپا گفت: «نیازهای جامعه برای اتخاذ یک رویکرد یکپارچه بسیار متنوع است.» وی افزود: «استفاده از فناوری‌های هیبریدی، هیدروژن سبز و سوخت‌های پایدار تجدیدپذیر، نوآوری را ممکن می‌سازد، زیرا ما جابجایی را در دهه‌های آینده باز تعریف می‌کنیم.»

گزارش کلیپا در حالی منتشر شد که در اوایل سال جاری، کمیسیون اروپا اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۵، صددرصد انتشار گاز دی‌اکسید کربن را از خودروهای جدید حذف کند.

این سیاست عملاً فروش وسایل نقلیه با سوخت فسیلی را پس از این تاریخ ممنوع می‌کند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا