کد خبر: 23090060906
بازارها و خدمات مالیجهان

ایلان ماسک چهره سال ۲۰۲۱ مجله تایم شد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیکس ایکس به عنوان شخصیت سال مجله تایم معرفی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ادوارد فلسنتال، سردبیر تایم عقیده دارد ایلان ماسک فرد تاثیرگذاری برای جامعه بوده و در این رابطه نوشته است: «شخصیت سال نشان‌دهنده تاثیر است و کمتر افرادی مانند ماسک بر زندگی روی زمین تاثیرگذار بودند.»

ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ علاوه بر معرفی به عنوان شخصیت سال تایم به ثروتمندترین فرد زمین هم تبدیل شد.

احتمالا سال ۲۰۲۱ بهترین سال زندگی ایلان ماسک باشد چون او در این سال به دلیل افزایش قیمت سهام تسلا به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد و اولین سفر فضایی خود با گردشگران به مدار زمین انجام داد.

سنت معرفی «مرد سال» از سال ۱۹۲۷ آغاز شد و مجله تایم از آن زمان نه تنها شخصیت سال بلکه جنبش‌ها و گروه‌های تاثیرگذار را هم معرفی می‌کند.

سال گذشته جو بایدن و کاملیا هریس به عنوان شخصیت‌های سال معرفی شدند.

 

دردسرهای ایلان ماسک

اگرچه ایلان ماسک فرد بانفوذی است اما رفتارهای او در شبکه اجتماعی او را به دردسر انداخته و به نظر می‌رسد کمسیون بورس قصد دارد پرونده ایلان ماسک درسال ۲۰۱۸ را بازگشایی کند.

در سال ۲۰۱۸ ایلان ماسک توئیتی مبنی بر خصوصی‌سازی تسلا منتشر کرد که باعث شکایت کمسیون بورس اوراق بهادار آمریکا شد.

ماسک تایید کرد که توئیت‌هایی که سهام بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد منتشر نکند اما حالا وال‌استریت ژورنال گزارش داده است که دو توئیت ماسک این توفق را نقض کرده است.

فلسنتال در نوشته‌ای که ماسک را به عنوان شخصیت سال معرفی کرد توجه همگان را به شخصیت او را جلب کرد. او نوشت: ماسک شخصیتی بی‌پرده دارد که اغلب به نظر می‌رسد از تفرقه و پرخاشگری لذت می‌برد.

از طرفی ایمنی خودروهای تسلا هم تحت نظارت قرار گرفته است. نرم‌افزار Autopilot این شرکت تحت بررسی فدرال است و تحقیقات اخیر نیویورک تایمز ایمنی این نرم‌افزار را زیر سئوال برد.

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای که با نیویورک تایمز داشت در رابطه با ایمنی خودروهای تسلا گفت: «آمار تصادف خودروهایی که با راننده هدایت می‌شدند بسیار بیشتر از حالت autopilot بوده است.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا