کد خبر: 170403165321
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

احتمال تداوم ریزش قیمت بیت کوین در روزهای آینده

به گفته یک تحلیلگر، احتمال زیادی وجود دارد که تقریباً تمام طلبکاران صرافی Mt. Gox قصد فروش بیت‌کوین‌های خود را داشته باشند. این بیت‌کوین‌ها در طول ۱۰ سال پس از سقوط این صرافی، بیش از ۸،۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

با توجه به حجم پایین تقاضا در شرایط فعلی و نبود کاتالیزورهای مثبت برای افزایش قیمت، این موضوع می‌تواند در هفته‌های آتی به ادامه ریزش قیمت بیت‌کوین کمک کند.

یک تحلیلگر بازارهای مالی معتقد است که بیشتر بیت‌کوین‌هایی که توسط صرافی منحل شده Mt. Gox بازپرداخت می‌شود، احتمالاً فروخته خواهد شد. این موضوع تهدیدی است که فشار نزولی بیشتری بر قیمت بیت‌کوین وارد می‌کند.در مجموع، این تحلیل‌ها نشان می‌دهند که عرضه بیت‌کوین‌های بازپرداخت شده از صرافی Mt. Gox می‌تواند به کاهش قیمت بیت‌کوین در آینده نزدیک منجر شود.

به گفته‌ جیکوب کینگ (Jacob King)، تحلیلگر اقتصادی، بازپرداخت بدهی صرافی Mt. Gox می‌تواند ۸.۲ میلیارد دلار فشار فروش به قیمت بیت کوین اضافه کند.

این تحلیلگر گفت که حرکات آنچین درحال حاضر هم این موضوع را نشان می‌دهد که طلبکاران Mt. Gox شروع به فروش کرده‌اند. کینگ در ۴ جولای (۱۴تیر)، در پستی در شبکه‌ی اجتماعی X نوشت:

هیچ طرفدار بیت کوینی این را بلند اعلام نخواهد کرد، اما بیشتر ۸.۲ میلیارد دلار بیت کوینی که قرار است به مشتری‌های سابق بازگردانده شود فروخته خواهد شد.

این پیش‌بینی غم‌انگیز چند ساعت پس از آن منتشر شد که صرافی Mt. Gox در ۵ جولای (۱۵ تیر) اعلام کرد شروع به بازپرداخت بدهی‌هایش با بیت کوین و بیت کوین کش کرده است.

آیا صرافی Mt. Gox بیت کوین را به روندی نزولی باز می‌گرداند؟

این پیش‌بینی‌ها نگرانی‌هایی راجع به قیمت بیت کوین بوجود می‌آورد، در حالی که بیش از یک ماه است که بیت کوین برای رشد مشکل داشته است.

بیت کوین در کل ماه ژوئن در یک روند نزولی بوده و در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۸٪ کاهش یافته است.

اما فشار فروشی که طلبکاران Mt. Gox با فروش طلبشان ایجاد می‌کنند، می‌تواند بیت کوین را دوباره به محدوده‌ی نزولی بفرستد، این تحلیلگر در این باره گفت:

من می‌دانم که این موضوع بحث‌برانگیز است، اما بر اساس حجم کم تقاضای فعلی، این امر به راحتی بیت کوین را به بازار نزولی برمی‌گرداند.

علیرغم فشار فروش احتمالی، این بازپرداخت‌ها یک تحول مثبت برای صنعت کریپتو و کاربران این صرافی منحل شده است. این احساس توسط Mark Karpelès، مدیر عامل سابق Mt. Gox این موضوع را در پستی در پلتفرم X در ۵ جولای مطرح کرد:

مشتریان Mt. Gox بالاخره شروع به دریافت بیت کوین کرده‌اند! بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال مطمئن نبودم که این اتفاق رخ دهد، اما بالاخره اتفاق افتاد!! این مسیری طولانی بود و خوشحالم که می‌بینم بالاخره درحال رسیدن هستیم؛ فقط کمی بیشتر مانده.

۹۹ درصد طلبکاران Mt. Gox قصد فروش دارند؟

صرافی Mt. Gox بیش از ۹.۴ میلیارد دلار بیت کوین، به تقریبا ۱۲۷٬۰۰۰ نفر بدهکار است؛ طلبکارانی که بیش از ده‌ سال است منتظر بازگشت پولشان هستند.

با توجه به این که در طول ۱۰ سال گذشته قیمت بیت کوین بیش از ۸٬۵۰۰٪ رشد داشته است، اکثریت طلبکاران احتمالا به دنبال برداشت بخشی از سود خود هستند.

به همین دلیل است که کینگ انتظار دارد ۹۹ درصد این اشخاص بیت کوین‌های خود را بفروشند. او در این باره نوشت:

به نظر من ۹۹ درصد این افراد به محض دریافت بیت کوین‌های خود آن‌ها را می‌فروشند. تصور کنید میلیاردها دلار بیت کوین به تدریج طی چند هفته آینده به بازار وارد شود. هیچ راهی وجود ندارد که این را صعودی تلقی کنیم و هیچ خبری نیست که تاثیرگذاری این قضیه را از بین ببرد.

این تحلیل در حالی مطرح شده که بسیاری معتقدند طلبکاران که قرار است طرف ۶۰ تا ۹۰ روز آینده به تدریج طلب خود را از صرافی‌های پشتیبان این بازپرداخت دریافت کنند، به دلیل پرداخت مالیات دست به فروش تمام بیت کوین‌های خود نخواهند زد. به نظر شما کدام‌یک از این تحلیل‌ها به حقیقت نزدیک‌تر است؟

منبع: میهن بلاکچین

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا