کد خبر: 18030031310
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

احمدی، کارشناس بازار سرمایه: روند کلی بازار نسبت به ماه‌های گذشته تغییر نکرده است

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، روند کلی بازار نسبت به ماه‌های گذشته تغییر خاصی نکرده است و تنها رنج‌های سینوسی بازار تغییر کرده‌اند.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با بازار گفت: مسئله دیگر این است که بازار منتظر تورم و انتظار تورمی است و از طرف دیگر، سهامداران دست به عصا حرکت می‌کنند چراکه پول‌های درشت وارد بازار سرمایه نشده‌اند و سهامداران قبلی در حال جابه‌جا کردن سهام خود هستند تا بتوانند ضررهای قبلی خود را پوشش دهند و هنوز حرکت اساسی در بازار صورت نگرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دو روز گذشته خودرویی‌ها پیشتاز بازار بودند، گفت: حجم و ارزش معاملات نسبت به یک ماه گذشته نزدیک به ۲.۵برابر افزایش پیدا کرده است، اما این میزان نسبت به میانگین ۶ ماهه فاصله زیادی گرفته است و این روزها تنها یک جابجایی اندک داشته است.

احمدی درباره ارزندگی سهم‌ها در بازار تصریح کرد: قیمت‌ها در بازار سهام از یک جهت به کف رسیده است و همه از این جریان مطلع هستند و از طرف دیگر ریسک بالایی دارد و سهامداران بین دوراهی مانده‌اند که اگر در کف سهامی را خریداری کند، ممکن است مدت زیادی در کف باقی بماند چراکه هنوز هیچ پول بزرگی وارد بازار نشده است و به نظر می‌رسد اگر بانک‌ها به جای بلوکه کردن پول‌ها در شرکت‌های خود، آن‌ها را وارد بازار سهام کنند، روند بازار تغییر خواهد کرد.

او بیان کرد: تنها راه تغییر روند در بازار کاهش نرخ سود بانکی و بین بانکی است چراکه بانک‌ها با سودهایی که خودشان دارند و خلق نقدینگی دست خودشان است، هیچ اقدامی برای بازار سرمایه انجام نمی‌دهند و به کارانه و صورت مالی خود اهمیت می‌دهند.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه وضع بازار سرمایه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با همین روال جلو خواهد رفت، اظهار کرد: زمانی که رویکرد دولت بعد در قبال بازار سرمایه مشخص شود، هم انتظارات تورمی شفاف‌تر خواهد شد و هم تکلیف مذاکرات برجامی مشخص می‌شود و طرف مقابل مذاکرات منتظر دولت بعد است تا مذاکرات را ادامه دهد.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمده نمادها و گروه‌های فعال در بازار در کف قیمتی خود هستند، کسانی که قصد دارند پول جدید وارد بازار سرمایه کنند، بهتر است شرکت‌های بنیادی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند و بازه زمانی شش ماه به بالا به بازار نگاه کند و کسانی که نگاه بلندمدت بیش از یکساله دارند، در حال حاضر بهترین فرصت را برای خریداری سهام دارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا