کد خبر: 12040189614
روزنامه

ارائه بسته‌های تشویقی برای همایش ملی سرمایه‌گذاری در اردبیل

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل  از آمادگی اتاق  برای  برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در استان خبر داد و تاکید کرد که باید بسته‌های تشویقی در این حوزه تعریف و ارائه شود.

حسین پیرمؤذن دیروز در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان اردبیل در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: برای اولین بار یکم تا دهم تیر به نام دهه «تولید، صنعت و تجارت» نام‌گذاری شده که بر همین محور تلاش ما در استان اردبیل بر این است تا حمایت همه‌جانبه را از فعالان بخش خصوصی انجام دهیم.

او با تبریک هفته قوه قضائیه از مجموعه قضایی استان در راه‌اندازی دادگاه ویژه تجارت قدردانی کرد و گفت: قطعا با تشکیل این شعبه ویژه مشکلات فعالان بخش خصوصی و عرصه تجارت به سرعت رفع خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با قدردانی از حمایت مسئولان اجرایی و مدیران بانکی در همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی مشاوران خوبی برای مسئولان هر ۳ قوه محسوب می‌شوند تا زمینه تسهیل‌سازی بخشنامه‌ها و بهبود عملکردها را در حوزه تولید، اشتغال و کارآفرینی شاهد باشیم.

پیرمؤذن افزود: استان اردبیل، استان نوپا در عرصه صنعتی و تولیدی است و باید این نوجوان مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد که شایسته است با راهکارهای صحیح در این حوزه به اقدامات رو به جلو کمک کنیم.

او به سفر اخیر وزیر اقتصاد به استان همراه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم هر چه سریعتر مصوبات این سفر به ویژه نصب دستگاه اکس.ری را در گمرک بیله‌سوار شاهد باشیم تا فعالان عرصه تجارت دغدغه‌ای از بابت واردات و صادرات نداشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل با انتقاد از اعمال تعرفه عوارض برای واردات ماشین‌آلات خط تولید خاطرنشان کرد: با گره‌گشایی این مشکل اساسی به دست دولت و مجلس، امیدواریم هر چه سریع‌تر این تعرفه حذف و امکان واردات ماشین‌آلات و دستگاه‌های مدرن در حوزه صنعت، تولید و بخش‌های معدنی نیز فراهم آید.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بسیاری از نمایندگان در مورد اعمال این تعرفه اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند و تلاش بر این است تا با پیگیری کمیسیون اقتصادی، کمیسیون صنعتی و معدنی مجلس این قوانین و مقررات نابه‌جا از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شده و توسعه واردات ماشین‌آلات صنعتی و خط تولید را در سطح ملی و استانی شاهد باشیم.

او بیان کرد: کم و کاستی‌ها در این حوزه بسیار زیاد است اما به همت دولت سیزدهم و مسئولان پرتلاش سعی بر تسهیل‌سازی محیط کسب‌وکار و رفع مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی است تا فعالان بخش خصوصی به راحتی و با دغدغه کمتر بتوانند در بخش تولید حضور پیدا کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل از گره‌گشایی در بسیاری از حوزه‌های صدور مجوزها و نظام بروکراسی خبر داد و اظهار کرد: گردابی که امروز سرمایه‌گذاران در آن گرفتار شدند، مراحل اخذ زمین است که به معنای واقعی صنعتگران و تولیدکنندگان را آزار می‌دهد.

پیرمؤذن تصریح کرد: باید مراحل واگذاری زمین تسهیل شده و در کنار آن سایر زیرساخت‌ها نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم آید و اگر توسعه‌ای نیز نیاز است، این کار به سرعت اجرایی و عملیاتی شود.

او به بخشنامه اخیر دولت در تسهیل‌گری امور مالیاتی،‌ گمرکی و بیمه تأمین اجتماعی به نفع بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این تسهیل‌گری بخش خصوصی را نجات خواهد داد چرا که قرار شده در حوزه مالیات با بخشش صد درصدی جرایم، تقسیط ۶۰ ماهه بدهی فعالان حوزه صنعت و تولید انجام شود.

این مسئول افزود: در کنار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی، در حوزه تأمین اجتماعی نیز مقرر شد تا تقسیط بدهی فعالان عرصه تولید و صنعت انجام شود که البته قانون‌گذار تسهیل‌گری در این حوزه را بر عهده استآن‌ها  گذاشته است.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در پرداخت تسهیلات نیز بانک‌های عامل همراهی بیشتری را خواهند داشت و ما این اطمینان را به بانک‌های خصوصی می‌دهیم که در شرایط کنونی تولید سودآور است و آن‌ها  نباید نگران بازپرداخت تسهیلات ارائه شده باشند.

او اضافه کرد: از محل تبصره ۱۸ قرار است به صورت استانی پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت در اولویت قرار گیرد که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان پرداخت این تسهیلات را شاهد باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل حرکت استان را جهشی در مسیر توسعه صنعتی، سرمایه‌گذاری و تولیدی بیان کرد و ادامه داد: آمار جواز تأسیس بسیار بالاست و فرهنگ تولید در این استان مورد توجه قرار گرفته و انتظار می‌رود بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات همراهی بیشتری داشته باشند چرا که امروز بخش تولید سوددهی بالایی دارد و پرداخت تسهیلات در این بخش از توجیه قابل قبولی برخوردار است.

پیرمؤذن بازار صادراتی کشورمان را ۶۰۰ میلیون نفری اعلام کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا دفاتر نمایندگی اتاق اردبیل را در فودسیتی روسیه بازگشایی کرده و در کنار آن در سایر کشورها نیز حمایت از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار را شاهد باشیم.

او در مورد تعرفه ترجیحی مقرر بین تجار ایران و روسیه بیان کرد: در کنار حل موانع پیش رو در این بخش، امیدواریم با همراهی فعالان عرصه صنعت و تجارت شرایط تسهیل‌گری خوبی را به نظاره بنشینیم.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل حذف ارز ترجیحی را از اقدامات شایسته دولت سیزدهم برشمرد و افزود: در کنار حذف ارز ترجیحی و ممانعت از ورود دلالان به حوزه صنعت و تولید، اقدام دیگر دولت برداشته شدن تعهدات سفت و سخت ارزی است که صادرکنندگان به راحتی می‌توانند در خارج از کشور ارز حاصل از صادرات را صرف خرید مواد اولیه کرده و یا از طریق صرافی‌ها اقدام به بازگشت منابع موجود کنند.

پیرمؤذن از آمادگی اتاق بازرگانی اردبیل برای برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی مسئولان استانی مشوق‌های سرمایه‌گذاران به صورت بسته‌های کامل در این همایش ملی ارائه شود تا در مهر برگزاری این همایش را با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در اردبیل شاهد و ناظر باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا