کد خبر: 270402133118
روزنامهسیاستعصر انقراض (طنز)

از مسیر لذت ببرید

جلیلی: «دشمنان تلاش می‌کنند تا ملت ایران را از مسیر باشکوهی که انتخاب کرده بازگردانند.»

راضیه حسینی

ولی محال است موفق شوند. ما مسئولانی داریم که مانند شیر از قلمروشان حفاظت می‌کنند و هر طور شده ملت را در همین مسیر باشکوه نگه می‌دارند.

البته برخی از مسئولان نگاه‌شان فراتر از این مسیر است وبه دنبال شکوه هر چه بیشتر ما هستند. به همین دلیل مدام به اوج فکر می‌کنند و می‌خواهند ما را هم با خودشان به آن بالاها ببرند.

مردم هم در حال لذت بردن از مسیر هستند و آن‌قدر جذابیت در راه می‌بینند که اصلاً  به مقصد فکر نمی‌کنند. در واقع فرصت نمی‌کنند ببینند در حال رفتن هستیم یا برگشت؟ شکوه اتفاقات مسیر به حدی بالا و جذاب است که هوش از سر هر فردی می‌برد و نمی‌گذارد به چیز دیگری فکر کند.

مسلم است که دشمنان به این همه شکوه حسودی‌شان می‌شود و هر کاری می‌کنند تا مثل خودشان در مسیری کسل‌کننده حرکت کنیم. مسیری که مقصدش کاملاً مشخص است و هیچ شگفتانه‌ای در انتظار مردم‌شان نیست.

صبح روز بعد با روزهای قبل هیچ تفاوتی ندارد. قیمت‌ها همیشه ثابت‌اند و تکان نمی‌خورند. تورم که اصلاً حال ندارد چشم‌هایش را باز کند.

فقط گاهی خودش را می‌خاراند و خمیازه‌ای می‌کشد. مرغ‌ها مثل همیشه تخم می‌کنند و هیچ‌وقت لذت کمیاب شدن را درک نمی‌کنند. زندگی بر مدار تکرار در جریان است و هیچ اتفاق جذابی نمی‌افتد.

ولی در عوض ما در طول مسیر باشکوه‌مان همواره با سورپرایز مواجه می‌شویم. سر مرغ دعوا می‌شود. گوشت گاو و گوسفند ارزش طلا پیدا می‌کند. طلا مثل خاک مریخ دست نیافتنی می‌شود.

قیمت خودرو تا خود مریخ صعود می‌کند. خانه طوری گران می‌شود که دیگر امیدی به خرید چند متر زمین خدا هم برای بعضی باقی نمی‌ماند.

ما در این مسیر باشکوه هر روز کلی هیجان و انفجار آدرنالین را تجربه می‌کنیم. از پلمب تا تذکر و دستبند و مجازات و کلی اتفاق‌های جذاب دیگر. مگر از این شکوه‌مندتر هم داریم؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا