کد خبر: 22120074269
توسعه و اقتصاد ملی

استاندار سیستان و بلوچستان: افزایش ظرفیت‌های توسعه‌ای ایرانشهر در اولویت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اولویت نخست ما در توسعه شهرستان ایرانشهر افزایش ظرفیت‌های توسعه‌ای حال حاضر و تکمیل زنجیره‌های تولید است.

حسین مدرس خیابانی شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در ادامه بازدید و حضور در شهرستان ایرانشهر با کارآفرینان و واحدهای تولیدی در حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، معاون استاندار و فرماندار نشست داشتیم و  برخی از مشکلات مطرح شد که در مجموع به نظر می‌آید برخی از این مشکلات ناشی از عدم بعضی هماهنگی‌ها بین دستگاه‌های اجرایی است از اینرو قرار شد که موضوعات بین دستگاه‌ها در قالب نشست‌های مشترک مرتفع شود.

وی افزود: تکمیل رنجیره تولید برای ما مهم بوده اینکه ما در حوزه صنعتی، کشاورزی و معدن داریم تلاش می‌کنیم و یکی از حلقه‌های زنجیره وجود نداشته باشه ارزش افزوده در شهرستان ایرانشهر ایجاد نمی‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل زنجیره  تولید خیلی مهم است مثلا در نشست مطرح شد تعداد زیادی واحد مرغداری درحال شکل گیری است ولی جوجه یکروزه نداریم  از اینرو قرار شد تکمیل زنجیره‌ها را در شهرستان ایرانشهر داشته باشیم.

وی تصریح  کرد: در مجموع به نظر می‌رسد که این نشست با کارآفرینان ماه عسلش مرتفع کردن برخی از مشکلات مثل تامین سوخت، تخصیص نیازمندی‌های در حوزه آب و  تامین برق باشد.

مدرس خیابانی گفت: صنوف بخش عظیمی از اشتغال استان‌ را به دوش می‌کشد در بین صنوف هم صنف‌های تولیدی برای ما خیلی مهمه که تصمیم خوبی گرفته شد تا بتوانیم یک شهرک کارگاهی و صنفی داشته باشیم.

وی با بیان  اینکه در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تسهیلات مورد نیاز برای سرمایه در گردش را  ایجاد باید کنیم  افزود: برخی از موضوعات هم موضوعات تک دستگاهی بود که قرار شد به آن دستگاه خاص مراجعه شود مثل بحث صنایع‌دستی و استفاده از ظرفیت‌های غیر مولدی که می‌تواند در اختیار صنایع دستی و قالیبافی قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد:  ما دنبال این هستیم که هم بتوانیم پای بنگاه‌های بزرگ را در  استان و شهرستان باز کنیم  و هم صنایع کوچک،  خانگی و روستایی که خیلی با سرمایه کم و با زمان کم می‌تواند منجر به  اشتغال قابل قبول باشد.

وی اظهارداشت: در مجموع فرماندار ایرانشهر موظف شد که در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری مصوبات باشد که به تدریج به منصه ظهور برسند و اجرایی شود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مدیران بین توده‌های مردم در کوچه پس کوچه ها توی روستاها و شهرستان‌ها بین کارآفرینان ما بگردند  و مسائل و مشکلات واقعی‌تری را پیدا کنند تصریح کرد: خواسته ما از مدیران این بود که حتماً در قالب بازدیدهای میدانی و کار جهادی حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌ها با جذب سرمایه‌گذاری مردمی استفاده شود و بارها گفتم اتکا به بودجه‌های دولتی بعضی مواقع ممکن است نتواند ما را به اهدافمان برساند گفت: اگر می‌خواهیم شهرستان و استان ما توسعه پیدا کند ابتدا باید یک انسان توسعه یافته و یک جوان توسعه یافته داشته باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا