کد خبر: 260701105004
اخبار شرکت ها

استفاده از یک فناوری نوین در فرآیند نمکزدایی از نفت خام

سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از بکارگیری فناوری پیشرفته اسمز معکوس جهت نمکزدایی از نفت خام در مجتمع صنعتی شماره ۵ این شرکت در راستای جلوگیری از کاهش تولید و ارتقاء کیفیت نفت شیرین خروجی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، قباد ناصری با بیان اینکه تکنولوژی اسمز معکوس برای نخستین بار در سطح  شرکت ملی نفت ایران و به زودی وارد فرآیند تولید خواهد شد، گفت: با توجه به روند افزایشی نمکی شدن نفت موجود در مخازن و افزایش آب همراه نفت، جداسازی بهینه ذرات ریز آب از نفت اهمیت دوچندانی پیدا کرده است و همین امر باعث شده که استفاده از این پکیج در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: از مزایای این تکنولوژی می توان به کاهش قابل توجه مصرف آب و برق و عدم نیاز به مواد شیمیایی تعلیق شکن در فرایند نمکزدایی از نفت خام اشاره کرد.

ناصری تصریح کرد: افزون بر این، نصب و بکارگیری این فناوری باعث افزایش ظرفیت نمکزدایی به میزان ۲۰ هزار بشکه در روز می شود که تاثیر بسزایی در پایداری تولید و افزایش کیفیت نفت خام برای استفاده در صنایع پالایشگاهی داخلی و صادارت خواهد داشت.

شایان ذکر است اسمز معکوس( RO) یک فرایند فیزیکی جهت جداسازی مواد معدنی حل شده از محلول با استفاده از غشاء نیمه تراوا و فشار می باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا