کد خبر: 16010176393
توسعه و اقتصاد ملی

اصناف سیستان وبلوچستان با ۳شرکت پارک علم و فناوری قرارداد بستند

سیستان و بلوچستان مدیرکل امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان از عقد ۳ قرارداد همکاری اصناف استان با شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خبر داد.

به گزارش ایسنا- مجتبی شجاعی در بازدید از پارک علم و فناوری استان افزود: در این پارک ظرفیت های بسیار خوب و قابل قبولی وجود دارد که اگر مدیران به توانمندی جوانان فعال و خلاق آن اعتماد لازم را پیدا کنند می توان بخش زیادی از مشکلات موجود در استان را برطرف کرد.

وی افزود: در کنار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اصناف مختلف نیز نقش بسزایی در حمایت و رونق کار شرکت های خلاق در این پارک و تحقق شعار سال دارند که در این راستا جلساتی با برخی صنوف برگزار شد و ماحصل آن عقد ۳ قرارداد همکاری مشترک میان آنها با شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شعار سال که مدنظر مقام معظم رهبری است را محقق کنیم در گام اول باید به سراغ همین شرکت ها برویم چرا که این جوانان با تکیه بر توان و خلاقیت بومی و ذاتی خود توانسته اند کارهای درخور شان و شایسته ای را انجام دهند که رشد و پیشرفت آنها نیازمند حمایت همه جانبه از سوی دستگاه های اجرایی و فعالان بزرگ اقتصادی و اصناف و اتحادیه های درون استان است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: ضرورت دارد تا به منظور تسریع در این امر، بانک جامع اطلاعات شرکت های خلاق و فعال که آمادگی کامل نسبت به عرضه کار خود را دارند تهیه و در اختیار استانداری قرار بگیرد تا در مواقع نیاز مورد استفاده قرار بگیرد و ما نیز به طور کامل استقبال خواهیم کرد.

ساماندهی توزیع با توان شرکت های دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان نیز اظهار داشت: یکی از کاستی و مشکلاتی که مردم و مدیران استان با آن دست و پنجه نرم می کنند نحوه توزیع سنتی اقلام مورد نیاز و استراتژیک است.

محمدنبی شهیکی افزود: در طول سال و به منظور تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده اجناسی مانند برنج، مرغ، گوشت و سایر اقلام استراتژیک به صورت تعاونی و به روش قدیمی توزیع می شود که باعث ایجاد صف های طولانی می شود اما اگر نحوه توزیع اصلاح شده و بخشی از نیز به شرکت های خلاق و دانش بنیان پارک علم و فناوری که کارنامه های درخشانی دارند واگذار شود دیگر شاهد نارضایتی مردم و گلایه های متعدد در توزیع مناسب نخواهیم بود.

وی ادامه داد: در گام اول می توان مدیریت راهبردی و توزیع ۳۰ درصد این اقلام را از طریق نرم افزارهای تولیدی جوانان بومی پارک آغاز کرد که قطعاً پس از طی موفقیت آمیز آن و افزایش اعتماد عمومی و دولتی، ظرفیت ارتقاء در این پارک وجود دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا