کد خبر: 13120072449
توسعه و اقتصاد ملی

بندر چابهار برای ارائه خدمات محدودیتی ندارد/ شرکت هندی روند تجهیز را تسریع کند

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر شهید بهشتی چابهار برای ارائه خدمات محدودیتی ندارد.

آقایی گفت: بندر شهید بهشتی چابهار برای ارائه خدمات محدودیتی ندارد  اقدامات جدی و عملی طرف هندی برای تجهیز بندر چابهار ضروری است تا بتوان گام‌های موثری در راستای توسعه بازار با استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موجود را برداشت.

بهروز آقایی گفت: امیدواریم با انتخاب تیم جدید مدیریت شرکت هندی IPGL مشکلات قبلی برطرف و روند ترافیک و کالا و کانتینر در این بندر بصورت مستمر افزایش یابد.

او می گوید: با حضور اپراتور بین‌المللی انتظار می‌رفت ضریب دسترسی بندر چابهار به بازار جهانی حمل و نقل دریایی افزایش و ترافیک کالاهای ترانزیتی و صادراتی کانتینری در بندر چابهار افزایش یابد.

آقایی  گفت: در نشست مشترکی که با مدیر عامل شرکت IPGL هند در بندر چابهار داشتیم  و در این دیدار خواستار اقدامات جدی و عملی طرف هندی برای تجهیز بندر چابهار و برداشتن گام‌های عملی توسعه بازار، ایجاد ترافیک کالا و کانتینر با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بندر چابهار شدیم.

او گفت: همچنین در این جلسه راهکارها و رفع موانع توسعه فعالیت‌های بین‌المللی تجاری و حمل و نقل دریایی بندر چابهار مطرح و مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت:  امسال  بیشتر کشتی‌های کالای اساسی وارده به بندر شهید بهشتی بالای ۷۰ هزار تن بوده است ؛ بندر چابهار طی چند سال گذشته در مباحث عمرانی و زیرساختی پیشرفت‌های خوبی داشته است و این بندر برای ارائه خدمات محدودیتی ندارد و هر کشوری که در سرمایه‌گذاری در بندر چابهار پیش‌قدم باشد مورد استقبال ما قرار خواهد گرفت.

آقایی گفت: بندر چابهار، بندر بزرگ تجاری و اقتصادی و دروازه توسعه استان سیستان و بلوچستان و کشور است و هدف گذاری‌ها بر تبدیل این بندر به عنوان سومین بندر بزرگ تجاری ایران متمرکز است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا