کد خبر: 22040191283
اخبار شرکت ها

اطلاع رسانی دستاوردها، اعتماد به نفس ملی را ارتقاء می دهد

شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران میراث‌دار یک ثروت بزرگ است و تلاش و  ممارست جمعی از بهترین مهندسان  صنعت گاز کشور در طی  چند دهه اخیر، ما را به نقطه ای رسانده که امروز  ایران صاحب پیچیده‌ترین شبکه توزیع گاز جهان به‌شمار می آید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران امروز چهارشنبه ۲۲ تیرماه در جلسه شورای اطلاع رسانی این شرکت که با حضور علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، پرستو یونچی، سردبیر ارشد رسانه‌های وزارت نفت، فاطمه هلیسائی رئیس روابط‌عمومی سید حسن موسوی رئیس ارتباطات رسانه‌ای شرکت ملی گاز و رابطین خبری پروژه‌ها، برگزار شد، با تاکید بر اهمیت معرفی هنرمندانه دستاوردهای سازمان به مردم گفت: همچون انرژی هسته‌ای که امروز مایه زینت و اقتدار کشور است باید شبکه گاز نیز به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های پیشرفت ایران به جامعه معرفی شود واعتماد به نفس ملی را ارتقاء بخشد.

وی با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران هیچ پروژه نیمه تمامی ندارد و این یک افتخار به‌شمار می‌آید، تصریح کرد: باید پارامترهای موفقیت را استخراج و  برای افکار عمومی بیان کرد تا دیگران بتوانند این الگوها را سرمشق خود قرار داده و برای دستیابی به آن تلاش کنند.

نوشادی افزود: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در مسیر تحقق اهدافش هیچ مانعی را به رسمیت نمی شناسد چه آنکه با انتقال فناوری ساخت توربوکمپرسور از کشورهای غربی موفق شد کشور را از واردات این تجهیز فوق پیشرفته بی نیاز سازد و پروژه‌های خود را به شکل تمام ایرانی به نتیجه برساند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به تلاش موفقیت‌آمیز این شرکت در راه‌اندازی واحد تولید ماده بودارکننده گاز طبیعی گفت: با همکاری مراکز تحقیقاتی و ارایه لایسنس تولید این ماده راهبردی توانستیم کشور را از واردات ادورانت بی نیاز کنیم و انشالله با افزایش ظرفیت تولید واحد فعلی از  ۸۰۰  به ۲۰۰۰ تن  در سال، علاوه بر رفع نیازهای کشورمی‌توانیم، این فرآورده را به کشورهای منطقه صادر و  ارزآوری کنیم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید مدیرانی با قدرت تحلیل سیاسی و بین المللی پرورش دهند گفت: اگر اطلاعات خوب به مدیران ارائه شود و آنها دید وسیعی نسبت  به مسائل پیرامونی داشته باشند، آنگاه می توانند تصمیم‌های بهتری که  منفعت  بیشتری برای کشور و جامعه به ارمغان می‌آورد را اتخاذ کنند.

نوشادی روابط عمومی ها را به شنیدن انتقاد‌های رسانه‌ای فراخواند و گفت: اگر روابط عمومی تحلیل قوی، دقیق و عمیق داشته باشد فرصت سوء استفاده و یاس پراکنی از رسانه های فرصت طلب و بدخواهان کشور گرفته می شود.

 مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از ایجاد سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی شفاف از وضعیت پروژه ها برای رسانه‌ها و مردم خبر داد و گفت: حق مردم است که بدانند شرکت‌های دولتی چه عملکردی دارند و در دستیابی به اهداف تا چه اندازه موفق بوده اند.

وی ادامه داد: در هنگام انعکاس اخبار علاوه بر دستاوردها باید محدودیت‌ها و دشواری‌ها  را نیز بیان کنیم و مدیران ارشد را برای اخذ تصمیم‌های خوب به‌ویژه در مباحثی مانند تخصیص بودجه یاری دهیم.

روابط عمومی‌ها، رسالت دشواری برای تغییر نگاه به صنعت نفت دارند

در این جلسه علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ضمن ابراز خرسندی از حضور در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از این شرکت به‌عنوان یک مجموعه حرفه‌ای ، کارآمد و توانمند نام برد و گفت: به دلیل ماهیت عملیاتی صنعت نفت، اغلب فعالیت‌های اساسی این صنعت در خارج از دروازه‌های شهرها، در مناطق دوردست و به دور از چشم مردم انجام می شود که این موضوع سبب شکل گرفتن یک تصویر انتزاعی از این صنعت در اذهان شده است.

وی با بیان اینکه عامه مردم برداشت مستقیمی از پیچیدگی‌های صنعت نفت و گاز ندارند  و بسیاری این صنعت را تنها با دریافت حقوق بالا می‌شناسند، گفت: همین تصویر غیر واقعی خیلی اوقات مبنای تصمیم گیری‌های کلان  می شود و صنعت نفت و گاز را متاثر می سازد و این در حالیست که کارکنان عملیاتی و اقماری بسیاری از آسیب‌ها را به جان می خرند تا وسیله رفاه مردم را فراهم کنند.

فروزنده یکی از دشوارترین وظایف روابط عمومی‎ها را اصلاح تصویر افکار عمومی از صنعت نفت دانست و گفت: همکاران وزارت نفت محدودیت‌های فعلی در دسترسی به بودجه، فناوری  و امکانات را با تلاش مضاعف خود جبران می کنند و از جان مایه می گذارند بنابراین ما رسالتی بر دوش داریم تا این پیچیدگی‌ها و دشواری کار را نشان دهیم تا  مبنای اخذ تصمیمات منطقی‌تر در سطوح بالا شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت روند توسعه اکوسیستم عظیم صنعت نفت را بسیار افتخارآمیز و پیشرو در بین کشورهای در حال توسعه خواند و توضیح داد: در طی چهار دهه اخیر و پس از خروج مستشاران خارجی و تحریم کالاها، این متخصصان لایق صنعت نفت کشور بودند که موفق شدند کمبودها را جبران کنند و امروز به لطف این تلاش ها و تجارب عظیم و درخشان توسعه ای ، صنعت نفت ایران در آستانه صدور خدمات فنی و مهندسی در سطح بین‌الملل قرار دارد.

وی با بیان اینکه صنعت نفت ایران با تکیه بر تجربه متخصصانش از پتانسیل ورود به بازارهای منطقه، آسیای میانه و آمریکای لاتین برخوردار است، گفت: ورود به عرصه بین الملل، سبب آشنایی با مفاهیم جدید، ارتقاء استانداردها و رشد هر چه بیشتر کشور خواهد شد.

فروزنده با بیان اینکه صنعت نفت مملو از سوژه‌های ناب، دراماتیک و حماسی است، گفت: دست‌اندرکاران طرح ها باید درهای پروژه‌ها را به روی نویسندگان و هنرمندان توانمند بگشایند تا از دل این فعالیت ها، آثاری مخاطب پسند و جذاب تولید شود و بین مردم و صنعت نفت پیوند ایجاد کند.

در این جلسه پرستو یونچی سردبیر ارشد رسانه‌های وزارت نفت نیز مهمترین هدف سازمان‌ها را کسب اعتبار خواند وگفت: شرکت‌ها باید ذی‌نفان و جوامع پیرامونی را در فعالیت‌های خود مشارکت دهند که این مهم سبب افزایش بهره‌وری خواهد شد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید دستاوردها و الویت‌های خود را به زبان جامعه و مردم ترجمه کنند گفت: رسانه‌ها بهترین سلاح برای تاثیرگذاری به افکار عمومی هستند و با روایت واقعیت‌ها و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته می‌توان اعتماد مخاطبان را جلب کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا