کد خبر: 201202153962
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدن

اعلام آمادگی مپنا برای تامین کمپرسورهای فشار افزایی

مدیرعامل گروه مپنا ضمن اعلام آمادگی برای تامین کمپرسورهای طرح فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی گفت: با اجرای این طرح، امنیت تأمین انرژی کشور تضمین خواهد شد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محمد اولیا امروز (یکشنبه، ۲۰ اسفندماه) در آیین امضای قراردادهای اجرایی طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی با پیمانکاران اصلی با اشاره به اینکه این پروژه سابقه چندساله‌ای در بخش مطالعات و مهندسی دارد، اظهار کرد: اکنون به بلوغ و پختگی لازم برای اجرای پروژه رسیده است.

وی ادامه داد: وزارت نفت تصمیم گرفت از چهار پیمانکار اصلی به‌عنوان پیمانکار عمومی استفاده کند.

مدیرعامل گروه مپنا تأکید کرد: طرح‌های مختلفی برای اجرای پروژه در بخش خشکی و دریا در حال بحث بوده و همه این طرح‌ها به‌نوعی قابل اجراست و به مطالعات نهایی و در دسترس بودن امکانات بستگی دارد.

اولیا با اشاره به اینکه در کل زنجیره اجرای این کار مانند ساخت تجهیزات، اجرا و سرانجام پشتیبانی بهره‌برداری در آینده، تمهیدهای لازم و امکانات را در این شرکت داریم، گفت: با آمادگی کامل وارد این طرح می‌شویم تا در زمان‌بندی مناسب کار را به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: دیگر پیمانکاران نیز در این زمینه تجربه و امکانات زیادی دارند. مپنا نیز می‌تواند کمپرسورهای لازم را برای اجرای این طرح تأمین کند.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: اگر در اجرای این طرح تأخیر داشته باشیم امنیت انرژی کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد، بنابراین پیمانکاران تلاش می‌کنند تأمین گاز و به‌دنبال آن برق کشور بدون اخلال تأمین شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا