کد خبر: 27020027316
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

اعلام خسارت‌های زلزله ۵.۵ ریشتری سنخواست

درحالی زلزله‌ای ۵.۵ریشتری بامداد امروز شهر «سنخواست» در استان خراسان‌شمالی را لرزاند که تا این ساعت چهار پس‌لرزه قدرتمند دوباره منطقه حادثه را به لرزه درآورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از زلزله ۵۵ ریشتری ساعت ۳:۳۴ امروز که در شهر سنخواست از توابع جاجرم به وقوع پیوست، ۴ پس‌لرزه با شدت‌های مختلف خراسان شمالی را لرزاند.

بزرگ‌ترین این پس‌لرزه‌ها، زلزله‌ای با شدت ۵.۴ ریشتر بود که ساعت ۵:۲۴ صبح امروز، در بخش‌های وسیعی از نیمه غربی استان احساس شد و به‌مدت طولانی شهرها را به لرزه درآورد.

این زلزله که کانون آن در شهر سنخواست بود، باعث ترک‌خوردگی منازل روستایی و ایجاد خساراتی در چند روستا شده است.

بر همین اساس از همان دقایق اول تیم‌های تخصصی امداد و نجات به منطقه اعزام شده‌اند تا علاوه بر ارایه خدمات امدادی نسبت به ارایه جزئیات دقیق از خسارات احتمالی اقدام کنند اما تا لحظه مخابره خبر هنوز گزارش دقیقی از میزان خسارت‌های ایجادشده در دسترس نیست.

سنخواست ۱۷ بار لرزید

پس از دو زلزله قدرتمند ۵.۵ ریشتری که بامداد امروز در شهر سنخواست از توابع شهرستان جاجرم خراسان شمالی به وقوع پیوست٬ ۱۷ پس لرزه که بزرگ‌ترین آن‌ها ۴.۲ ریشتر بود مناطق مختلفی از استان را لرزاند.

شدت این زمین‌لرزه‌ها به حدی بود که در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی نیز احساس شد.خبرها از تخریب۳۰ تا ۱۰۰ درصدی٬ ۵۰ واحد مسکونی در ۳ روستای جاجرم و گرمه حکایت می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: منازل مسکونی در روستای شورک گرمه و روستای عمارت جاجرم خسارت دیده ولی خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.

افزایش مصدومان به ۱۴ نفر

تاکنون تعداد مصدومان این زلزله به ۱۴ نفر رسیده که بنا بر اعلام مرکز EOC وزارت بهداشت ۱۳ نفر به علت ترس و یک نفر هم بر اثر ریزش آوار دچار مصدومیت شده است.

آخرین وضعیت از مناطق زلزله‌زده خراسان‌شمالی

 زلزله‌های ۵.۵ ریشتری بامداد امروز خساراتی را در مناطق روستایی جنوب غربی استان خراسان شمالی به بار آورد. جواد نظری مدیر کل مدیریت بحران استانداری پس از حضور در مناطق زلزله زده سنخواست شهرستان جاجرم به تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده پرداخت و گفت: بیشترین خسارت تاکنون در روستای بالادست شهرستان گرمه بوده که بر این اساس ۳۵ منزل مسکونی غیر قابل سکونت گزارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد بحران استان به همراه مسئولان استانی در محل زلزله حضور دارند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر نیز  اقدام به برپایی چادر و ارائه تغذیه خشک به مردم این مناطق کرده است.

نظری خاطرنشان کرد: با توجه به بیمه بودن منازل روستایی اقدامات اولیه جهت استفاده از بیمه این منازل در حال انجام است.دقایقی پیش، غلامرضا هوایی معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز عازم مناطق زلزله‌زده شد. خبرها حاکی است این زلزله‌ها تا کنون سه مصدوم سرپایی داشته است.

تا کنون ۱۵ زلزله و پس لرزه شهرهای سنخواست، گرمه و جاجرم را لرزانده است.گزارش خبرنگار تسنیم از سنخواست حاکی است، دیوار بسیاری از منازل ترک خورده و شیشه برخی از واحدهای تجاری نیز شکسته است. گزارشی از قطعی آب و برق و گاز گزارش نشده است.

اعزام تیم‌‌های امدادی هلال احمر به منطقه زلزله‌زده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: پس از وقوع زمین لرزه ۵.۵ ریشتری در سنخواست از توابع استان خراسان شمالی، جمعیت هلال احمر ۱۱ تیم عملیاتی و بالگرد امدادی به منطقه اعزام کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا