کد خبر: 060302128452
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیجهان

پیش بینی قیمت بیت کوین /بررسی احتمالات روند بازار

بیت کوین، ارز دیجیتال پیشروی بازار، اخیرا نقطه عطف قابل توجهی را در آخرین حرکت خود به پایان رسانده است؛ این ارز دیجیتال با موفقیت به سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱.۸ درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، الگوی اصلاحی ذکرشده در بیت کوین، بر اساس نسبت‌های ریاضی دنباله فیبوناچی به‌دست آمده و اغلب توسط معامله‌گران و تحلیلگران برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت بالقوه در بازار استفاده می‌شود.

تکمیل روند اصلاحی ۶۱.۸ درصد، نقطه عطفی مهم در مسیر قیمت بیت کوین نشان می‌دهد. در این گزارش، پیامدهای این سطح اصلاحی و سناریوهای احتمالی حرکت آینده بیت‌کوین را بررسی می‌کنیم.

روند قیمت بیت کوین

امروز بیت کوین در سطح قیمتی ۲۶ هزار و ۷۴۲ دلار معامله می‌شود که با حجم معاملات ۱۱.۹ میلیارد دلاری در ۲۴ ساعت گذشته همراه شده است.

این کریپتوکارنسی در چند روز اخیر شاهد افزایشی حدود ۱.۳۰ درصدی بوده است. از نظر ارزش بازار، بیت کوین با ارزش ۵۱۸ میلیارد دلار، جایگاه برتر خود را حفظ کرده است. عرضه در گردش آن ۱۹,۳۸۴,۹۱۸ کوین و حداکثر عرضه این ارز دیجیتال ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ BTC است.

پیش بینی قیمت بیت کوین

روز شنبه، این ارز دیجیتال محدوده معاملاتی باریکی را با سقف بالای قیمتی در اطراف سطح ۲۶ هزار و ۸۷۵ دلار و مرز پایینی نزدیک به سطح ۲۶ هزار و ۶۷۵ دلار مشخص کرده است.

نگاهی دقیق‌تر به بازه تایم‌فریم چهار ساعته نشان می‌دهد که بیت کوین قبل‌تر یک اصلاح را به سطح فیبوناچی ۶۱.۸ درصد در سطح ۲۶ هزار و ۸۷۵ دلار تکمیل کرده است.

گفتنی است، در حال حاضر بسته‌شدن کندل‌های قیمت در زیر این سطح، نگرانی‌هایی را در مورد ادامه روند صعودی ایجاد کرده است.

بنابراین اگر بیت کوین نتواند از سطح ۲۶ هزار و ۸۷۵ دلار عبور کند، احتمال کاهش آن به سمت سطح حمایت بعدی آن در ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار وجود دارد. این سطح با میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نیز تقویت شده است.

در ادامه، اگر بیت کوین به زیر سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار برسد، حمایت بعدی آن در حدود ۲۶ هزار و ۲۵۰ دلار پیش بینی می‌شود. علاوه بر این، اگر این سطح حفظ شود و قیمت نتواند از آن عبور کند، بیت کوین ممکن است تا سطح ۲۵ هزار و ۹۰۰ دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر، اگر بیت کوین با موفقیت از سطح ۲۶ هزار و ۸۷۵ دلار عبور کند، این پتانسیل را دارد که سطح مقاومت ۲۷ هزار و ۱۱ دلار را هدف قرار دهد و به دنبال آن یک رشد احتمالی به سمت ۲۷ هزار و ۲۰۰ دلار تجربه کند که در ادامه ممکن است بیت کوین را به سطوحی در حدود ۲۸ هزار دلار نیز برساند.

شاخص‌های تکنیکال فعلی قیمت، مانند: RSI ،MACD و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، همگی به نفع روند خرید هستند.

بنابراین توصیه می‌شود قبل از تایید حرکت صعودی منتظر شکست سطح ناحیه ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار باشید، زیرا به عقیده تحلیلگران، برای ارزیابی ادامه روند، نظارت دقیق بر این سطح خاص حائز اهمیت خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا