کد خبر: 051101118142
اخبار شرکت ها

افزایش امید سرمایه‌گذاران با عملکرد قابل قبول کگل؛ تنور زمستان گل گهر گرم می‌شود

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از جمله شرکت‌های بزرگ معدنی کشور به شمار می‌رود که نقش به سزایی در این صنعت ایفا می‌کند. این شرکت با تامین خوراک کارخانجات فولادی کشور، به زنجیره تولید فولاد در کشور کمک شایانی می‌کند.

به گزارش عصراقتصاد، بهره‌مندی از ذخایر قابل توجه معادن سنگ آهن، دپوی محصولات در بنادر صادراتی، دسترسی به خطوط لوله گاز سراسری، دارا بودن ایستگاه ریلی و دسترسی آسان به خطوط سراسری حمل و نقل از جمله مزیت‌های رقایتی این شرکت نسبت به سایر رقبا به شمار می‌رود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت گل گهر پیش بینی کرده در طی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۳.۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۰.۴ میلیون تن گندله تولید کند.

عملکرد این شرکت در آذر ماه سال جاری نشان می‌دهد که با تولید ۱.۳ میلیون تن انواع محصولات در این ماه، جمع کل تولیدات در دوره ۹ ماهه به بیش از ۱۷.۶ میلیون تن رسیده است. در واقع با گذشت سه فصل از سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷.۸ میلیون تن گندله تولید شده که نشان از پوشش ۷۵ درصدی برنامه دارد و در کنسانتره با پوشش ۷۲ درصدی، به میزان ۹.۸ میلیون تن تولید شده است.

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که در سال جاری مقدار فروش داخلی کنسانتره و گندله به ترتیب به ۱.۵ و ۹.۸ میلیون تن برسد و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره و ۱.۶ میلیون تن گندله به مشتریان خارجی خود بفروشد.

مقدار فروش محصولات در آذر ماه بیش از ۱.۱ میلیون تن بوده و به این ترتیب، در ۹ ماهه منتهی به آذر ماه سال جاری بیش از ۱۰ میلیون تن فروش صورت گرفته که تقریبا معادل فروش مدت مشابه سال گذشته است. این شرکت موفق شده با فروش بیش از ۸.۵ میلیون تن گندله و۱.۴میلیون تن کنسانتره در ۹ ماه، عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد.

نکته قابل توجه در عملکرد سال جاری شرکت معدنی و صنعتی گل گهر این است که میزان صادرات رونق گرفته و تا پایان نهمین ماه از سال جاری بالغ بر ۱.۵ میلیون تن گندله و کنسانتره به بازارهای هدف خارجی ارسال شده است؛ این در حالی است که در کل سال قبل تنها ۳۹۰ هزار تن صادر شده بود. بنابراین، با توجه به افزایش میزان صادرات و رشد نرخ ارز در داخل کشور، درآمد ارزی قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته عاید «کگل» خواهد شد.

از سویی، نرخ‌های فروش محصولات شرکت به دلیل کاهش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی به سبب تغییر و تحولات در بازارهای کشورهایی همچون چین و اثرات پاندمی‌کورنا به سطوح سال گذشته نرسیده اما؛ روند آن رو به رشد است و تاکنون به طور میانگین، شرکت کنسانتره را به نرخ ۲۸.۹میلیون ریال در هر تن و گندله را به نرخ ۳۰.۷ میلیون ریال به فروش رسانده است که امید می‌رود در ادامه سال صعود قیمت‌ها تداوم یابد.

با این اوصاف و با توجه به عملکرد جاری، انتظارات سهامداران و سرمایه‌گذاران از شرکت گل گهر بالا رفته و می‌توان امید داشت فراتر از بودجه خود درآمد فروش کسب کند و با گرم کردن تنور زمستان، سال خوبی را به پایان برساند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا